Praca po godzinach

nadgodziny

„Nie próbuj przewidywać każdego ruchu. Po prostu przewiduj te, które mają znaczenie.”
- Reina Roja

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się ostatni Pakiet Danych z Cyklu Odbioru do gry karcianej Android: Netrunner, zatytułowany Nadgodziny.

Oprócz skupienia uwagi na mechanikach namierzania i złej prasy, Cykl Odbioru wprowadził również wiele potężnych podwójnych wydarzeń i operacji, z których każda wymaga wydania dodatkowego klika aby ją zagrać (poza opłaceniem normalnego kosztu). W grze pełnej blefów, kontrblefów, ryzyka i hazardu, takiej jak Android: Netrunner, podwójne karty wymagają poświęcenia wartościowych akcji możliwych do wykorzystania w każdej turze, ale ich odpowiednie zagranie może z nawiązką zwrócić poniesiony koszt. W Nadgodzinach mocno skupiono się na tych wydarzeniach i reprezentują one dwadzieścia jeden z sześćdziesięciu nowych kart.

Czy warto poświęcić uniwersalność dla czystej siły? Czas na podwojenie stawki!

wachlarz

Ruch Czerwonej Królowej

Reina Roja po raz pierwszy pojawiła się w trzecim Pakiecie Danych tego cyklu – Mala Tempora – ale dopiero w Nadgodzinach Czerwona Królowa odkrywa swój najśmielszy gambit.
gambitGambit Królowej to kosztujące 0 kredytów, podwójne wydarzenie, dzięki któremu możliwe jest zdobycie do sześciu kredytów. Jednakże, aby otrzymać sześć kredytów w dwóch klikach runner musi umieścić trzy żetony zaawansowania na niezrezowanej karcie na jednym ze zdalnych serwerów korporacji. Przez to istnieje ryzyko przybliżenia korporacji do zapunktowania projektu lub zwiększenia siły potencjalnej zasadzki. Żadna z tych możliwości nie jest specjalnie kusząca, dlatego runnerzy spróbują znaleźć sposób na ominięcie ryzyka.

Pierwszym sposobem jest ujawnienie karty. Zagranie Infiltracji i odsłonięcie niezrezowanej karty takiej jak na przykład Korporacja Wydobywcza Melange, której awansowanie nie daje korporacji żadnej korzyści, pozwoli wykorzystać Gambit Królowej do szybkiego zdobycia sześciu kredytów.

Drugą możliwościa jest zniszczenie awansowanej karty. Anarchowie otrzymują w Nadgodzinach inne podwójne wydarzenie: Osobliwość. Mając cztery kliki do wykorzystania w każdej turze, runner może zgarnąć sześć kredytów Gambitem Królowej i skasować awansowaną kartę dzięki Osobliwości, wraz z pozostałymi kartami na tym serwerze. Dzięki temu runnerzy będą mogli radzic sobie z kłopotliwymi upgrade’ami, takimi jak Sieć Miejska SanSan czy ASH 2X3ZB9CY. Takie zagranie współgra także z taktyką Anarchów polegającą na uzyskiwaniu dostępu do kart w Archiwach. Jeśli zaawansowaną kartą był Projekt Chrabąszcz, jego skasowanie Osobliwością można potwierdzić zaglądając do Archiwów.

Restrukturyzacja

Korporacje również otrzymują w Nadgodzinach kilka intrygujących podwójnych kart. Przykładowo, NBN otrzymuje podwójną operację Przetasowanie w Korporacji.

przetasowanieNajprostszym wykorzystaniem tej karty jest uzupełnienie przez korporację ręki do pięciu kart, kosztem dwóch klików. Zwykle korporacja bardzo ostrożnie dobiera karty z R&D, aby nie mieć ich zbyt wiele w HQ, ponieważ jest ono częstym celem skoków runnera, a ponadto przybliża korporację do przegranej, kiedy gracz będzie zmuszony dobrać kartę z pustego R&D. Z drugiej strony, rzadko opłaca się być całkowicie pozbawionym kart i możliwości, które zapewniają.

W związku z tym, prawdziwa siła Przetasowania w Korporacji może leżeć nie w dobieraniu kart do HQ, ale w zdolności pozbycia się ich. W większości sytuacji, gracz korporacji potrzebuje dobierać na rękę projekty wraz z mieszaniną lodów, operacji, upgrade’ów i innych kart, które pozwolą chronić punkty projektów przez zakusami runnera.

Dzięki temu Przetasowanie w Korporacji staje się efektywnym sposobem ich ochrony w zaawansowanej fazie rozgrywki. Kosztuje mniej niż lód, który najprawdopodobniej byłby niezbędny do zatrzymania jednego czy dwóch skoków, i może schować zagrożone punkty projektów z powrotem w R&D, gdzie Runner może nie mieć możliwości ich zdobycia. Oczywiście istnieje ryzyko, że korporacja otrzyma dokładnie taką samą liczbę projektów, lub więcej, ale jeśli posiada w HQ sześć punktów projektu, potencjalne korzyści są dużo większe niż ryzyko.

Przetasowanie w Korporacji może również posłużyć do dobrania jednej lub kilku kluczowych kart. Ponieważ Android: Netrunner nie skupia się na kombinacjach kart tak jak inne gry karciane, pozwala na wykorzystanie wielu strategii, których działanie uzależnione jest od kilku kart. Przetasowanie w Korporacji daje dodatkową możliwość dobrania kluczowych kart tak szybko jak to możliwe.

Czas podwoić stawkę

Android: Netrunner to gra pełna blefu, przynęt, pułapek i sztuczek. Kiedy Runner i korporacja ścierają się w cybernetycznej zabawie w kotka i myszkę o wysokie stawki, starają się sondować słabości przeciwnika i czekać na idealny moment by uderzyć. Żadna ze stron nie ma nigdy dokładnych informacji, i dlatego czasem najlepszym wyjściem jest przygotować plan i podwoić stawkę.

Z nowymi wydarzeniami, operacjami, lodem, programami, zasobami i aktywami, Nadgodziny wprowadzają nowe możliwości rozbudowania planów zwycięstwa. Zacznijcie planować przyszłość, ponieważ czasu jest coraz mniej. Nadgodziny nadejdą już w 2014 roku!