Android: Netrunner – Nowe odcienie

prawdziwe_barwy

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się czwarty Pakiet Danych z drugiego cyklu dodatków do gry Android: Netrunner, zatytułowany Prawdziwe Barwy.

W świecie Android: Netrunner istnieją trzy rzeczywistości.
Pierwsza z nich to świat ciała. Korporacje są w nim ogromnymi skupiskami, składającymi się z tysięcy pracowników, zarządców i dyrektorów zebranych w wieżach ze szkła, stali i plastonu. W świecie ciała runnerzy muszą jeść, oddychać i spać. Mogą być niezwykłymi osobami, ale niekoniecznie uda się ich rozpoznać, mijając ich na ulicy.

art3

Drugą z nich jest rzeczywistość wirtualna. W sieci rzeczywistość przybiera inne odcienie i wszystko porusza się z inną szybkością. Korporacje są w niej potężnymi, masywnymi fortecami, z wieloma warstwami lodu oddzielającymi najcenniejsze dane od przypadkowych podróżujących w sieci. Warstwy lodu mogą przybierać niezliczoną ilość form, ograniczoną jedynie wyobraźnią ich twórców. Runnerzy, którzy napotykają je na swojej drodze mogą widzieć je jako wilki, mury czy rozbłyski słoneczne.

art1

Ostatnia z nich jest równie ważna dla podmiotów tak dużych jak megakorporacje w grze jak świat ciała i rzeczywistość wirtualna. Ta sfera to postrzeganie przez opinię publiczną.

art2

Ocena opinii publicznej stanowi serce Prawdziwych Barw, tak samo jak i całego cyklu Odbioru, a dwadzieścia nowych wzorów kart pozwoli odkrywać nowe sposoby dzięki którym korporacje i runnerzy mogą manipulować opinią publiczną. W Pakiecie Danych znajdą się karty, które pozwolą dawać korporacjom żetony złej prasy jak również służące do ich usuwania. Znajdą się także sposoby aby zwrócić uwagę na nielegalne działania runnerów i sposoby na oczyszczenie ich z zarzutów.

Podczas gdy cyberzmagania o wysoką stawkę rozwijają się i przyciągają coraz więcej uwagi, runnerzy i korporacje muszą dać z siebie wszystko. Frakcje wracają do swoich podstawowych strategii i ukazują swoje Prawdziwe Barwy.

wachlarz

Zbyt piękne by było prawdziwe

Blefy i ich rozpoznawanie jest wpisane w samą matrycę gry Android: Netrunner.

W trakcie rozgrywek gracze cały czas zmuszeni są do oceny niewielkich fragmentów informacji, do których mają dostęp i wykorzystania ich do odpowiedzi na pytania stawiane przez wszystkie informacje, których nie posiadają. Czym okaże się ten zakryty lód? Czy karta na zdalnym serwerze to projekt, aktywa czy upgrade? Czy któraś z kart w ręce runnera to lodołamacz, który może złamać bramę kodową? Jeśli tak, to czy jest na tyle wydajny aby pozwolić runnerowi na wykonanie skoku już w następnej turze?

Do tego punktu gracza może doprowadzić wiedza o puli kart i ich specjalnych zdolnościach. Później musi zaufać swojemu instynktowi. Jeśli korporacja instaluje kartę na zdalnym serwerze i od razu awansuje ją dwa razy, to czy przeprowadzać na nią skok w następnej turze? Czy to pułapka? Co jeśli jest chroniony jednym zakrytym lodem? Co jeśli korporacja ma pięć kredytów? Co jeśli ma osiemnaście? Prawidłowa odpowiedź na te pytania może prowadzić do zwycięstwa. Błędna ocena spowoduje, że runner skończy pozbawiony środków, lub z nieuleczalnymi obrażeniami mózgu.

Oczywiście poznanie przeciwnika również premiuje, a odpowiedź na powyższe pytania zmienia się wraz z używaną przez korporację tożsamością. Jinteki jest znane ze zdradzieckich sztuczek, i wciągnie runnera w pułapkę prędzej niż Weyland Consortium. Haas-Bioroid jest nastawione na strategię defensywną, i lepiej nastawiać się sceptycznie do każdej niechronionej karty, którą awansują. A co z NBN?

Każda korporacja chce aby runner stale musiał zgadywać, a NBN może stać się pretendentem do „Najbardziej elastycznej korporacji”. Posiada wiele projektów o niskim koszcie, które może szybko awansować, licząc na szybkie zwycięstwo, ma również wspaniały zestaw narzędzi do tagowania runnera, aby wyeliminować go z rozgrywki przez odcięcie funduszy lub wzywając ekipę rozbiórkową Weyland Consortium by zrównać z ziemią dzielnicę lub dwie. Elastyczność NBN oznacza, że może ono zmieniać strategie z jednej na drugą aby zawsze mieć plan awaryjny podczas rozgrywki, ale znaczy to również staje się groźniejszym przeciwnikiem w psychologicznych starciach z runnerami.

szczesciaW Prawdziwych Barwach NBN otrzymuje kolejną kartę, która zwiększa elastyczność tej frakcji. Projekt – zasadzka o nazwie Za dużo szczęścia, warty jeden punkt projektu za trzy żetony zaawansowania, nie jest może najbardziej wydajny do zapunktowania, ale z pewnością jest najlepszym projektem, który NBN może „przypadkiem” pozwolić wykraść runnerowi. Kradnąc Za dużo szczęścia runner otrzymuje tag, dzięki któtremu NBN może skorzystać z wielu swoich najbardziej podstępnych sztuczek.

Oczywiście runner będzie starał się pozbyć taga tak szybko jak to możliwe, ale oznacza to dla niego wydanie klika i dwóch kredytów. Sama groźba trafienia na Za dużo szczęścia spowoduje, że runner będzie wykonywał skoki wcześniej. Nawet wtedy, jeśli tylko korporacji udało się zapunktować Fałszywy trop (Studium w Szumie, 80) a runner wykonał skok w swoim drugim lub czwartym kliku, może się okazać że była to jego ostatnia akcja. Taka groźba może niektórych runnerów zniechęcić do wykonywania skoków w kliku innym niż pierwszy.

Jeśli korporacji uda się przekonać, że groźba trafienia na Za dużo szczęścia i skutków otrzymania taga jest tak poważna by przestał wykonywać skoki, będzie to prawdziwe zwycięstwo NBN w manipulowaniu opinią publiczną.

Z pełną gamą kart do wpływania na opinię publiczną, Prawdziwe Barwy przybliżają publice cyberprzestępstwa w grze Android: Netrunner jak nigdy przedtem. Czy odróżnicie prawdę od intrygi? Premiera Prawdziwych Barw już w czwartym kwartale 2013 roku.