Android: Netrunner – Cyfrowy szum

Studium-w-Szumie-2D„Jak zwizualizowałbyś szum? Dla mnie to złodzieje grasujący po sieci w zwolnionym tempie, ich zakłócone skoki, podczas których pełzają ścieżkami, które dla nich wytyczyliśmy. Nawet najlepsze systemy ochrony nie powstrzyma tych kryminalistów i ich działań, ale możemy skierować ich w miejsca, które sami wybierzemy.”
- H.O. Murakami, Dział projektów sieciowych Jinteki

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się niedługo czwarty dodatek do gry karcianej Android: Netrunner, zatytułowany Studium w Szumie.

Siedem odrębnych frakcji występujących w grze Android: Netrunner stale stara się rozwijać arsenał swoich programów. W nowym rozszerzeniu każda z korporacji otrzyma nowe modele lodu, a każda z trzech frakcji runnerów nowe lodołamacze. Jako część cyklu Genesis, Studium w Szumie skupia się na rozwijaniu mocnych stron wszystkich talii, równocześnie otwierając nowe możliwości dla odkrywania swoich własnych strategii. Nowe zasoby i projekty pozwalają graczom na realizowanie taktyk mocno powiązanych z budową talii, skupiających się na ciągle powiększającej się puli sztuczek i pułapek. Co równie ważne, Studium w Szumie umożliwia przebudowanie już istniejących talii, zwiększając ich efektywność podczas rozgrywek.

Zwiększając liczbę dostępnych kart lodu, lodołamaczy i sprzętu, 60 nowych kart zawartych w rozszerzeniu Studium w Szumie zaostrza cybernetyczne zmagania i sprawia że stają się formą sztuki. Żadna z frakcji nie zadowoli się już powolnym zastawianiem sideł czy łamaniem podprogramów, ponieważ będzie zmuszona zwrócić uwagę na upływ czasu. Równie ważne co czas będą także umiejętność przewidywania zagrań przeciwnika i wykorzystania możliwości wywierania presji czasowej.

Studium w Szumie pozwoli korporacjom na zmianę definicji udaremniania wysiłków runnerów. Nowe projekty bezpieczeństwa odciągną uwagę runnerów od innych, bardziej wartościowych. Haas-Bioroid otrzyma Klepsydrę – lód, dzięki któremu możliwe będzie pozbawienie runnera wszystkich pozostałych mu klików, co znacząco utrudni mu rozgrywkę. Tymczasem projektanci oprogramowania Jinteki zaprojektowali lód, który pozwala grać na zwłokę i kierować runnera w ślepe zaułki, zamiast pozbawiać go klików.

Strategia Jinteki jest nieco ekscentryczna. Zamiast pozbawiać ataki siły uderzeniowej, Jinteki woli skierować je na swoje serwery przedstawiające niewielką wartość. Dlatego właśnie ich najnowszy lód – Ropucha – to Deflektor w którym drzemie naprawdę złowieszczy potencjał.

klepsydra

W grze Android: Netrunner niemożliwe jest stworzenie zamka którego ktoś nie zdoła złamać, drzwi których nie da się otworzyć, czy ściany nie do przebicia. Podczas gry inne korpy wykorzystują swoje zasoby finansowe do umacniania swoich barier ochronnych, Jinteki zauważyło, że runnerzy charakteryzują się pewną wrodzoną ciekawością, którą mogą wykorzystać na swoją korzyść. Nie stara się powstrzymać runnerów, a jedynie skierować ich na serwery które wybierze, zawierające pułapki lub zawierające lód, którego runner po prostu nie będzie mógł złamać. Zamiast do serwera z projektem, Ropucha może poprowadzić runnera do mało wartościowych Archiwów czy stosunkowo nieważnych aktywów.

Ropucha

Oczywiście, pomimo tego że za niewielką cenę otrzymujemy dość wysoką siłę, podprogram Ropuchy może zostać złamany, dlatego warto rozważyć przygotowanie talii w taki sposób, by mieć możliwość zwiększenia jej siły aby powstrzymać nadgorliwych runnerów.

Oczywiście Klepsydra i Ropucha to jedynie przedsmak tego co znajdzie się w nowym rozszerzeniu do gry karcianej Android: Netrunner. Przygotowując się do kolejnych skoków, już teraz można planować nowe strategie, oparte na jeszcze bardziej subtelnych zagraniach i sztuczkach. Premiera Studium w Szumie już niebawem!