X-wing – Jak powstawała gra

Emocjonujące walki w przestrzeni kosmicznej niebawem staną się rzeczywistością! Wszystko za sprawą gry figurkowej X-Wing – nowej, dwuosobowej grze o taktycznych walkach w przestrzeni kosmicznej. Odważni piloci rebelianccy będą kąsać Imperium, walcząc o pokój w Galaktyce. Kiedy X-Wingi spotkają się w boju z Myśliwcami TIE, wyniki ich walk rozniosą się echem po całej galaktyce!

Gra figurkowa X-Wing rzuca graczy w wir szalonych walk toczonych pomiędzy ikonicznymi gwiezdnymi myśliwcami. Sercem tych starć są zapierające dech w piersi plastikowe figurki statków. Zestaw podstawowy zawiera trzy szczegółowe, profesjonalnie pomalowane statki: jednego X-Winga oraz dwa Myśliwce TIE. Biorąc pod uwagę to, jak długo fani Gwiezdnych Wojen obcowali z różnymi pozycjami związanymi z ich ukochanym filmem, mogło by się wydawać, że wyprodukowanie takich znanych statków jest bardzo proste. Jednak można się było zdziwić…

Dziś chcieliśmy podzielić się z Wami ciekawostkami związanymi z niespodziankami, których Fantasy Flight Games doświadczyło podczas prac nad grą figurkową X-Wing.

Produkcja najlepszych statków w galaktyce

Gra X-Wing jest owocem pasji zespołów projektowych i produkcyjnych Fantasy Flight Games. Uniwersum Star Wars zawsze stanowiło ważny element naszego życia, a okazja aby stworzyć pierwszą dynamiczną, szczegółową i intuicyjną grę o walkach myśliwców – pierwszą grę tego rodzaju(!), była dla nas wszystkich niezwykle ekscytująca.

photo-jason-workingDrużyna odpowiedzialna za pracę nad grą X-Wing miała prosty, ale zarazem ambitny cel: stworzyć wspaniałą grę figurkową, która dokładnie oddaje napięte walki gwiezdnych myśliwców znane z Gwiezdnych Wojen. Chcieliśmy aby gracze mieli możliwość pilotowania kultowych statków z uniwersum Star Wars, w tym tytułowego X-winga. Chcieliśmy także być pewni, że te wspaniałe statki będą jak najbardziej szczegółowe, atrakcyjne i zgodne z materiałami źródłowymi.

Kiedy rozpoczęliśmy prace nad tworzeniem figurek i systemu gry, musieliśmy wybrać skalę. Gdyby była zbyt wielka, rozgrywka byłaby nieporadna i zajmowała by zbyt wiele miejsca. Gdyby była zbyt mała, stracilibyśmy ogromną liczbę detali, a modele nie zapewniałyby wizualnego wrażenia, na którym tak nam zależało. Po stworzeniu serii prostych prototypów różnych rozmiarów, ostatecznie zdecydowaliśmy, że naszą skalą będzie 1:270. W tej skali możliwe było odtworzenie większości istotnych detali gwiezdnych myśliwców, a jednocześnie gracze mogli umieścić na obszarze gry dużą liczbę statków.

Kiedy wybraliśmy skalę, mieliśmy już wyobrażenie na temat ilości detali, które możemy przedstawić na każdym projekcie. Kolejnym etapem było sprawienie, że detale te będą prawidłowe. Zgodność była dla nas kluczowa, zarówno w zakresie dokładnych szczegółów na figurkach, jak i duchu rozgrywki. Oczywiście zaczerpnęliśmy wiedzy bezpośrednio u źródła. Lucasfilm Ltd. było niezwykle hojne i pozwoliło nam skorzystać z materiałów zza kadru oraz z dokładnych danych dotyczących wymiarów statków z oryginalnej trylogii oraz niestrudzenie współpracowało z nami, aby nasz końcowy produkt doskonale wpisywał się w kanon Star Wars.

photo-group-spread

Zdjęcie grupowe wszystkich surowych prototypów, przedstawiające różne skale, które FFG brało pod uwagę podczas prac nad grą X-Wing.

 

Bazując na ujęciach z klasycznych filmów stworzyliśmy trójwymiarowy model każdego statku, który wymagał przygotowania dokładnych stalowych form niezbędnych do wyprodukowania plastikowych statków. W związku z tym, że mieliśmy komfort tworzenia tych statków od podstaw, mogliśmy dokładnie kontrolować skalę, proporcje oraz detale, niezbędne do zoptymalizowania wyglądu każdego statku właśnie dla tej formy produkcji. Mamy nadzieję, że gracze dostrzegą, że modele z gry X-Wing dokładnie odpowiadają tym, które znają z dużego ekranu i są odpowiednie, szczegółowe oraz możliwe najbardziej zgodne z tym co wiele razy widzieli w filmach.

Zaskakujący moment

W czasie produkcji odkryliśmy, że oficjalne wymiary niektórych ze statków nie odpowiadają temu, z czym można było spotkać się od lat, zwłaszcza w porównaniu rozmiarów statków względem siebie. Nasze poświęcenie w pracach nad skalą jest widoczne najlepiej w naszych modelach myśliwców TIE. Dzięki dokładnym badaniom i bliskiej współpracy z Lucasfilm Ltd. bez cienia wątpliwości potwierdziliśmy właściwą skalę tego ikonicznego myśliwca Imperium nie tylko na podstawie tego, jak prezentowany jest on w filmach, ale studiując także dokładne proporcje modeli.

models2

Zdjęcie zza kadru wykonane w czasie produkcji filmu Gwiezdne Wojny: Nowa nadzieja, na którym widać oryginalne modele wykorzystywane w filmie.

 

Zachowanie odpowiedniej i prawidłowej skali było dla nas najważniejsze i jesteśmy przekonani, że X-Wing dzięki emocjonującej rozgrywce i bardzo szczegółowym, malowanym modelom doskonale oddaje ducha oryginalnej sagi Star Wars. Dziękujemy, że postanowiliście do nas dołączyć i wziąć udział w gwiezdnych bitwach, które będą odbywać się na Waszych stołach.

Jedno jest pewne – na pewno nie skończyliśmy prac nad tym projektem. Wraz z rozwojem gry figurkowej X-Wing możecie spodziewać się kolejnych wspaniałych modeli, które zostaną wydane w przyszłości!

Niech Moc będzie z wami!

- Steve Kimball. Producent Gry Figurkowej X-Wing