X-wing
DAWNO TEMU, W ODLEGŁEJ GALAKTYCE….
Trwa wojna domowa. Mimo znacznej przewagi liczebnej wroga, Sojusz Rebeliantów przeciwstawia się Imperium Galaktycznemu. Choć flota Imperium jest znacznie liczniejsza od rebelianckiej, Sojusz nie traci nadziei, że działania garstki dzielnych pilotów mogą odmienić los galaktyki…
X-Wing to szybka taktyczna gra osadzona w uniwersum Star Wars. W trakcie rozgrywki gracze kontrolują gwiezdne myśliwce Sojuszu Rebeliantów albo Imperium Galaktycznego, wybierają pilotów, którzy siądą za ich sterami, wyposażają je w specjalne bronie i usprawnienia – wszystko to w celu pokonania swoich rywali.
Zestaw podstawowy zawiera wszystkie element niezbędne dla dwóch graczy do rozpoczęcia przygody z grą X-Wing, w tym pomalowane plastikowe statki, specjalne kości, karty, żetony oraz zasady szybkiego startu. Jeśli gracze będą chcieli wynieść swoją rozgrywkę na zupełnie nowy poziom, mogą skorzystać z zasad zaawansowanych oraz scenariuszy misji, także zawartych w tym pudełku.
Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 2 pomalowane myśliwce TIE ● 1 pomalowany plastikowy X-wing ● 3 plastikowe podstawki ● 6 plastikowych kolumn ● 8 żetonów statków ● 3 wskaźniki manewrów ● 4 żetony uników ● 3 żetony skupienia ● 12 żetonów namierzonego celu ● 11 wzorników manewrów ● 8 żetonów odliczania ● 1 żeton promu ● 4 żetony satelitów ● 6 żetonów asteroid ● 2 żetony osłon ● 3 żetony stresu ● 3 żetony uszkodzeń krytycznych ● 27 żetonów identyfikacyjnych ● 13 kart statków ● 33 kart uszkodzeń ● 5 kart rozwinięć ● 1 linijka zasięgu ● 3 czerwone kości ataku ● 3 zielone kości obrony ● 1 instrukcja ● 1 broszura „Szybki start” ●
X-wing – Przebudzenie Mocy – zestaw podstawowy
Nastały niespokojne czasy. Wraz ze wzrostem wpływów Najwyższego Porządku, galaktykę ogarnia coraz większy niepokój. Jednak dzięki bohaterskim siłom Ruchu oporu, płomień nadziei nadal się tli. Odważni bohaterowie muszą przebudzić drzemiącą w nich siłę i umiejętności, które będą im potrzebne w walce z mroczną potęgą wroga. |
|
Pierwsza fala dodatków, w skład której wchodzą- X-Wing,- Y-Wing,- Myśliwiec TIE- TIE Advanced | |
Druga fala dodatków, w skład której wchodzą:- Sokół Millenium- Slave I- A-Wing- TIE Interceptor | |
Trzecia fala dodatków, w skład której wchodzą:- HWK-290- Prom typu Lambda- B-Wing- Bombowiec TIE | |
Czwarta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Z-95 Łowca Głów- TIE Defender- E-Wing- TIE Phantom | |
Piąta fala dodatków, w skład której wchodzą:- YT-2400- Decimator VT-49 | |
Szósta fala dodatków, wprowadzająca do gry frakcję Szumowin i Nikczemników, w skład której wchodzą:- StarViper- M3-A Interceptor- IG-2000 | |
Siódma fala dodatków, w skład której wchodzą:- „Wściekły Pies”- Myśliwiec typu Kihraxz- K-wing- TIE Punisher | |
Ósma fala dodatków, w skład której wchodzą:- „Duch”- Myśliwiec TIE Inkwizytora- „Łowca z Mgieł”- „Karząca ręka” | |
Dziewiąta fala dodatków, w skład której wchodzą:- ARC-170- TIE Sił Specjalnych- Myśliwiec Protektoratu- „Siewca Cienia” | |
Dziesiąta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Myśliwiec TIE Sabine- Prom typu Upsilon- Quadjumper- TIE Striker- U-wing | |
Jedenasta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Kanonierka Auzituck- Bombowiec Scurrg H-6- TIE Aggressor | |
Dwunasta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Starwing typu Alpha- M12-L Kimogila- Upiór II | |
Trzynasta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Bombowiec Ruchu Oporu- TIE Silencer | |
Czternasta fala dodatków, w skład której wchodzą:- Renegaci Sawa- TIE Reaper | |
Asy Imperium
Charakterystyczne barwy myśliwców najbardziej utalentowanych pilotów Imperium budzą strach u każdego, kto jest na tyle nierozważny, żeby stawić im czoło w walce. Tymi unikatowymi szkarłatnymi myśliwcami latają wyłącznie imperialni gwardziści strzegący Imperatora, często eskortujący jego prom – bądź też prom-przynętę. Piloci ze 181. pułku, rozpoznawalni dzięki krwistym pasom zdobiącym ich statki należą do galaktycznej elity. |
|
Rebeliancki Transportowiec
Transportowiec GR-75 odegrał kluczową rolę podczas ewakuacji z Hoth, przewożąc na pokładzie znaczną część sprzętu i personelu bazy do punktu zbornego. Dzięki wzmocnionemu kadłubowi GR-75 może przewozić do dziewiętnastu tysięcy ton metrycznych ładunku. |
|
Tantive IV
Wyposażone w wysokowydajne silniki turbojonowe 11 Girodyne Ter58 i odporny pancerz korwety CR90 są bardzo cenione przez Sojusz Rebeliantów za ich wysoką prędkość podświetlną i wytrzymałość. Uzbrojona w działa turbolaserowe Taim & Bak i potężne projektory pól „Tantive IV” może samodzielnie walczyć, jednak ma na pokładzie kapsuły ratunkowe – na wypadek, gdyby jedynym wyjściem okazała się ewakuacja. |
|
Asy Rebelii
Tylko najlepsi piloci mieli prawo zasiadać za sterami prototypów rebelianckich statków. Do latania zwrotnym A-wingiem niezbędny był szybki refleks, a pilotowaniu B-wingów o obrotowej kabinie i skomplikowanym systemie czujników Fabritech A Nv-9q mogli sprostać tylko starzy wyjadacze. |
|
ŚciganiKartele przemytnicze i syndykaty przestępcze cenią sobie tanie, solidne myśliwce, takie jak smukły Z-95 Łowca Głów czy wytrzymały Y-wing. Skuteczność i dostępność to idealne połączenie dla każdego, komu zależy głównie na zysku. | |
Imperialna korweta typu Raider Imperialna korweta typu Raider została zaprojektowana jako wsparcie gwiezdnych niszczycieli. Wyposażono ją w broń bliskiego zasięgu przeciwko myśliwcom, między innymi potężne baterie dział jonowych i podwójne ciężkie działa laserowe. Modułowość jej uzbrojenia, a także zdolność do samodzielnego prowadzenia długoterminowych operacji sprawiła, że wiele takich jednostek było wysyłanych na Zewnętrzne Rubieże w charakterze statków patrolowych. Służyły one także jako ciężkie wsparcie podczas tajnych misji o kluczowym znaczeniu. |
|
Imperialny transportowiec szturmowy Frachtowiec typu Gozanti to bardzo zwrotny frachtowiec, wykorzystywany przez różne organizacje w całej galaktyce. Imperialni inżynierowie wyposażyli go w klamry dokujące, dzięki czemu może przenosić własne myśliwce eskorty. Gozanti jest także uzbrojony w podwójne działa laserowe, dzięki czemu stanowi bardzo wytrzymały i praktyczny statek zwiadowczy. |
|
Najbardziej niesławni z imperialnych pilotów prują nieba w budzących grozę maszynach. Bombowce Eskadry Gamma o charakterystycznych białych pasach są wyjątkowo zwinne, dzięki czemu z łatwością unikają ostrzału okrętów, zaś szkarłatne defendery TIE Eskadry Glewii zasypują swoje cele gradem ognia z zabójczo skutecznych działek. |
|
Przez wiele pokoleń frachtowce YT-1300 stanowiły ulubione statki zarówno przemytników, jak i uczciwych kupców. Spersonalizowany X-wing T-70 Poego Damerona wyróżnia się wykonanym na specjalne zamówienie najlepszego pilota Ruchu Oporu ferrosferowym malowaniem, rozpraszającym odczyty czujników. Obydwa statki odegrały kluczową rolę w ataku na Bazę Starkiller. Niniejszy zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne, aby dodać do gry 1 Sokoła Millenium (YT-1300) oraz 1 Czarnego (X-winga T-70). |
|
Frachtowiec typu C-ROC stanowił ulubiony statek handlarzy, przemytników i korsarzy na terenie całych Zewnętrznych Rubieży. Zaprojektowany w oparciu o konstrukcję wykorzystaną przez Imperium we frachtowcach typu Gozanti, dysponował zwiększoną przestrzenią ładunkową. Został też wzbogacony o trzy dodatkowe silniki i zmodyfikowany pancerz, który nadawał jego sylwetce charakterystyczny kształt. Jako niezawodny koń pociągowy, tworzący trzon zarówno kupieckich konwojów, jak i pirackich flot, mógł być ekwipowany w broń i wyposażenie służące do transportu towarów, zapewniania wsparcia mniejszym jednostkom lub udziału w bitwach, by bezpośrednio wiązać przeciwnika walką. |
|
Udoskonalone starannie dobranymi czarnorynkowymi podzespołami myśliwce Kihraxz były chętnie wykorzystywane przez dobrze zapowiadających się najemników u progu kariery, zaś innowacje wprowadzone w drugiej generacji StarViperów zapewniały pilotom tych i tak już zwinnych statków zwrotność, pozwalającą na wykonywanie trudnych do przewidzenia manewrów. |
Naucz się grać w grę figurkową X-Wing dzięki filmom instruktażowym!
1. Wstęp
2. Rozgrywka
3. Walka
4. Budowanie eskadr
Instrukcja
X-Wing - Instrukcja (10.1 MB)
X-wing: Przebudzenie Mocy - Zasady Wprowadzające (10.8 MB)
X-wing: Przebudzenie Mocy - Kompletna Księga Zasad (4.7 MB)
Zasady turniejowe
Podstawowe zasady turniejowe (240.3 KB)
X-wing: Standardowe zasady turniejowe (1.6 MB)
Star Wars: X-wing - Zasady Turniejowe - Eskalacja (236.1 KB)
Errata i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
X-Wing FAQ (7.6 MB)
Arkusze kampanii
Arkusz Kampanii - Rebeliancki Transportowiec (3.3 MB)
Arkusz Kampanii - Tantive IV (1.9 MB)
Renegaci Sawa i TIE ReaperPremiera XIV fali dodatków |
|
Przełam Imperialną blokadęZapowiedź rozszerzenia Tantive IV |
|
Latając z AsamiSpojrzenie na nowości w rozszerzeniu Asy Imperium |
|
Ewakuuj Hoth!Zapowiedź rozszerzenia Rebeliancki Transportowiec |
|
Najlepsi z najlepszych nadlatująZapowiedź rozszerzenia Asy Imperium |
|
Wsparcie dla flotyZapowiedź trzeciej fali dodatków |
|
Zablokować skrzydła w pozycji bojowejZapowiedź drugiej fali dodatków |
|
Jak powstawał X-wingOpis prac nad modelami dostępnymi w grze |
|
Przygotować się do ataku!Zapowiedź gry X-wing |
|