12 grudnia 2014

Flota na pozycji!

armada

„Generale, w sektorze czwartym flota niszczycieli gwiezdnych właśnie wyszła z nadprzestrzeni.”
- Imperium kontratakuje

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się Star Wars: Armada – figurkowa gra o starciach gwiezdnych flot dla dwóch graczy.

Potężne gwiezdne niszczyciele lecą do walki z rebelianckimi korwetami i fregatami. Baterie turbolaserów wypuszczają kolejne salwy ognia przeciwko eskadrom myśliwców TIE i X-wingów. Zespoły inżynierów starają się przekierować trochę dodatkowej mocy do opadających osłon. Na polu bitwy wszędzie widać rozbłyski laserowych strzałów i eksplozji. Nawet pojedynczy statek może zaważyć o losach bitwy.

W grze Star Wars: Armada, gracze obejmują role admirałów flot, służąc Imperialnej Marynarce lub Sojuszowi Rebeliantów. Podczas rozgrywki zbierają swoje floty aby stanąć do walki z przeciwnikami. Korzystając z wyjątkowego wzornika manewru, będą przemieszczać swoje statki na polu bitwy, wraz z licznymi eskadrami myśliwców, krążącymi wokół nich. Kiedy rozpocznie się wymiana ognia, do graczy należeć będzie wydawanie taktycznych rozkazów, które zaważą o losach bitwy i – być może – także o przyszłości całej galaktyki.

ArmadaGamePlayLayout

Zestaw podstawowy Star Wars: Armada zawiera dziesięć niepomalowanych eskadr, trzy pomalowane statki, niemal sto kart, specjalny wzornik manewru, linijkę zasięgu, sześć wskaźników rozkazów, dziewięć specjalnych kości i wszystkie znaczniki niezbędne do rozgrywania kosmicznych bitew o przyszłość galaktyki.

Kosmiczne bitwy na galaktyczną skalę

Do wygrania bitwy pomiędzy ogromnymi statkami nie wystarczy wyłącznie siła ognia. Zwycięstwo wymaga skoordynowania działań setek a czasem tysięcy członków załogi. Dowódca wydaje rozkazy, strzelcy zasypują wrogie statki laserowym ogniem a zespoły inżynierów robią wszystko by utrzymać osłony i kadłuby nietknięte, przekierowując energię tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.

Star Wars: Armada pozwala graczom poprowadzić do walki jeden lub więcej ogromnych statków do bitwy, wraz z towarzyszącymi im eskadrami myśliwców. Aby zwyciężyć, gracze muszą wydawać rozkazy, prowadzić swoją flotę, koordynować ostrzał, utrzymywać osłony, a to wszystko mając na uwadze cel bitwy.

Co więcej, gracze będą mogli cały czas doskonalić umiejętności i lepiej poznawać swoje floty. Aby skutecznie dowodzić statkami, będą musieli zapoznać się z ich budowa, polami rażenia, atakiem i obroną i sposobem na korzystanie z unikatowego wzornika manewru do ustalania kursu.

ManeuverTool

Specjalny wzornik manewru

Wzornik manewru jest jednym z najbardziej innowacyjnych elementów gry, który sprawia, że gracze odczują działanie bezwładności na ich statki.

ArmadaShipMovement

Korzystając z wzornika manewru gracz rebeliancki wykonuje ruch o prędkości „3” swoją fregatą eskortową Nebulon-B.

Ogromne statki nie mogą łatwo zmieniać prędkości aby wykonywać gwałtowne zwroty, tak jak krążące wokół nich myśliwce. Dlatego aby je poruszać, gracze wykorzystują wzornik manewru. Oprócz tego, że ułatwia on ustalanie kursu statku, dodatkowo wprowadza element realizmu do wykonywanych skrętów.

Jako przykład wpływu wzornika manewru na rozgrywkę poniżej zaprezentowano różnice pomiędzy korwetą CR90 a gwiezdnym niszczycielem typu Victory.

Capital_Ships_Movement

Tabela prędkości korwety CR90 (po lewej) i niszczyciela typu Victory (po prawej).

CR90 jest w stanie wykonywać ciaśniejsze skręty i może poruszać się szybciej, z maksymalną prędkością „4”, podczas gdy gwiezdny niszczyciel może osiągnąć maksymalnie prędkość „2”. Poruszając się z prędkością „2”, gwiezdny niszczyciel może dostosować wzornik manewru wyłącznie przestawiając o jeden jego drugi fragment, podczas gry CR90, poruszając się z tą samą prędkością, może przestawić o jeden pierwszy fragment, a o dwa drugi. Jednak im szybciej leci CR90, tym mniej razy może przestawić wzornik na wcześniejszych fragmentach.

Warto pamiętać również, że podczas rozgrywki w grę Star Wars: Armada, statki atakują zanim będą mogły się poruszać, dlatego każdy ruch powinien prowadzić do zajęcia dogodnej pozycji do ostrzału w kolejnej rundzie. Jednakże, im potężniejszy jest statek, tym mniejsza jest jego zwrotność i przez to trudniej manewrować nim na pożądane pozycje.

Wzornik manewru i zasady poruszania razem tworzą duet wymagający od graczy ciągłego planowania kolejnych kroków. Zdolni admirałowie flot przodują w planowani strategii ataku na długo przed pierwszymi starciami.

Ogromne statki w walce

Star Wars: Armada stanowi połączenie robiących wrażenie swoimi rozmiarami statków z uniwersum Star Wars oraz kosmicznych walk z intuicyjnymi zasadami, które pozwolą na wydawanie rozkazów i prowadzenie walk stanowiących rozbudowane, taktyczne i satysfakcjonujące doświadczenie.

Okręty w grze Star Wars: Armada to potężne machiny wojenne, ale również zaawansowane pojazdy, które mogą szybko dostosować się do stale zmieniającej się w ogniu bitwy sytuacji. Kluczem do skutecznego dowodzenia tymi maszynami jest planowanie do przodu. Gracze muszą wydawać rozkazy odpowiednio wcześniej, tak aby załogi były gotowe do ich wykonania w odpowiednim momencie.

Każdy z pomalowanych modeli statków posiada wartość rozkazów, która określa ile rozkazów będzie dla niego zaplanowanych w każdym momencie rozgrywki. Podczas przygotowania gry, gracze w tajemnicy przygotowują początkowy stos rozkazów, wybierając je spośród czterech dostępnych rozkazów, z których każdy zapewnia inne korzyści. Kiedy gracz dokona wyboru, tworzy stos rozkazów układając je w dowolnej kolejności. W każdej kolejnej rundzie gry, przed rozpatrzeniem wierzchniego rozkazu ze stosu, gracze będą w tajemnicy przypisywać statkom nowe rozkazy, umieszczając je na spodzie stosu.

wybor_rozkazu

Gracz rebeliancki wybiera rozkaz dla fregaty eskortowej Nebulon-B oznaczając go plastikowym mocowaniem wskaźnika (1). Następnie umieszcza go na spodzie stosu rozkazów, aby rozpatrzyć go w kolejnych rundach.

Co ważne, im większy i potężniejszy jest statek, tym wolniej reaguje na wydane rozkazy. Najpotężniejsze pojazdy, takie jak niszczyciel typu Victory, mają większe wartości rozkazów, które wymagają od graczy planowania akcji na dwie lub więcej rund do przodu. W ten sposób stos rozkazów nie oddaje jedynie różnorodnych akcji jakie wykonuje statek, ale również obrazuje jak szybko dany pojazd może dostosowywać się do zmiennej sytuacji na polu bitwy.

Po tym jak statek rozpatrzy swój rozkaz, może wykonać do dwóch ataków. Mogą one być wymierzone w ten sam lub różne cele. Ataki muszą pochodzić z dwóch różnych stref kadłuba, a ich celem mogą być wyłącznie statki i eskadry znajdujące się w polu rażenia tych stref.

statek

Statki podzielone są na cztery strefy, z których każda ma swoje pole rażenia, wartość osłon i wartość ataku. Na powyższym przykładzie widoczny jest gwiezdny niszczyciel typu Victory obok swojej podstawki.

Liczba i rodzaj kości jakimi wykonuje się rzut podczas ataku uzależniona jest od statku, strefy kadłuba wykonującej atak i zasięgu ataku.

Battle-For-Victory

Każda z kości w grze reprezentuje różną efektywność w określonym zasięgu i oferuje różny rozkład możliwych do uzyskania wyników.

Eskadry myśliwców

Pomimo tego, że Star Wars: Armada skupia się na ogromnych statkach, gracze na pewno będą chcieli aby w ich flotach znalazło się kilka eskadr myśliwców, stanowiących zarówno zagrożenie dla wrogich statków jak i służących obronie przed wrogimi myśliwcami.

X-wings-activation-sliderEskadry stanowią zbiór łatwo modyfikowanych i uniwersalnych myśliwców, i tylko nierozważny admirał zignoruje taktyczne możliwości jakie dają one w bitwie. Pomimo tego, że nie są tak wytrzymałe jak statki, które wspierają, posiadają własne zasady ruchu i walki, które pozwalają im na zajmowanie i kontrolowanie dokładnie wybranego fragmentu pola bitwy.

Chmara myśliwców może zniszczyć nawet największy statek, jeśli zostanie zlekceważona, i pomimo tego, że statek może odpowiedzieć ogniem, każdy strzał wymierzony w eskadrę oznacza jeden strzał mniej przeciwko statkom stanowiącym główną siłę floty. Co więcej, statki nie wykorzystują głównej broni do ataku na eskadry – muszą wykorzystywać uzbrojenie przeciw myśliwcom, które z reguły jest mniej efektywne.

Dodając do tego fakt, że niektóre eskadry są dowodzone przez doświadczonych pilotów, takich jak Luke Skywalker, który może omijać osłony statków podczas ataku, okaże się, że eskadrom warto poświęcić więcej uwagi tworząc własną flotę. Staną się one potężną bronią, którą uzdolnieni admirałowie włączą do swojej strategii.

Pomimo tego, że eskadry w grze Star Wars: Armada nie są pomalowane w przeciwieństwie do dużych statków, ich kolory zostały wybrane w taki sposób, aby pasowały do odpowiednich flot.

Zwyciężyć w bitwie by wygrać wojnę

Star Wars: Armada pozwala kształtować kosmiczne bitwy dzięki dwunastu różnym kartom celów. W każdej rozgrywce wykorzystywany jest jeden z tych celów, który wprowadza specjalne zasady i wprowadza elementy fabularne do każdej bitwy. Śledzenie wyznaczonego celu? Zajęcie kluczowych pozycji? Przechwycenie ważnych informacji?

cele

Co istotne, cele zmieniają sposób w jaki gracze zdobywają punkty w każdej bitwie i zmuszają ich do dostosowywania strategii, znacząco zwiększając regrywalność.

Wroga flota w polu rażenia!

Premiera gry Star Wars: Armada zaplanowana jest na I połowę 2015 roku. Floty Rebelii i Imperium staną wówczas do walki o dalsze losy galaktyki!

Assemble-Your-Fleet