27 września 2018

Fallout: Nowa Kalifornia – zapowiedź rozszerzenia

Ach, Kalifornia: słoneczny blask, bryza znad oceanu i radioaktywne pustkowie aż po horyzont. Ten opustoszały, przybrzeżny stan był niegdyś niczym jaśniejący klejnot, ale od czasów Wielkiej Wojny region znany dziś jako Nowa Kalifornia opanował chaos. I to jest doskonała wiadomość! W końcu tam, gdzie panuje chaos, można liczyć na cenne łupy!

Z przyjemnością ogłaszamy zapowiedz rozszerzenia Nowa Kalifornia* do gry Fallout: Gra Planszowa!

Fallout_new_california

Dodatek Nowa Kalifornia wprowadza do napromieniowanego krajobrazu zupełnie nowe wyzwania, inspirowane przebojową serią gier firmy Bethesda, które pozwolą Wam powrócić do czterech scenariuszy z Fallout: Gry planszowej lub też odwiedzić słoneczną Nową Kalifornię w dwóch nowych scenariuszach. Podczas podróży możecie natrafić na jedne z najbardziej rozpoznawalnych miejsc z gry Fallout – zagłębić się w czeluści Jamy, włamać się do Bunkra Lost Hills, czy odwiedzić imponującą Katedrę.

Każdy z dwunastu nowych kafelków mapy, które zawiera rozszerzenie, pozwala na poznanie nowych towarzyszy, otwarcie nowych krypt i zdobycie jeszcze lepszych łupów, dzięki którym podbijecie pustkowia. Aby skorzystać z możliwości jakie dają te nowe, szalone miejsca i stawić czoła ukrytym tam wyzwaniom, dodatek Nowa Kalifornia wzbogaca grę o pięciu nowych ocalałych. Każdy z nich jest równie zdecydowany, by ponownie pogrzebać ten świat, byle tylko zdobyć upragniony łup.

zx03_sample

Zdeterminowany, by żyć na własnych warunkach, Dezerter z Enklawy odciął się od swojego poprzedniego życia. Na szczęście dla Was, zdecydował się zerwać jedynie z Enklawą, zachowując pancerz wspomagany, który zdobył dzięki przynależności do organizacji. Dzięki temu jest nie tylko odpowiednio chroniony przed zmutowanymi bestiami, ale również zdobywa dodatkowe PD za zabijanie wrogów.

Z kolei Strażniczka Nowej Kalifornii zna pustynię lepiej niż ktokolwiek inny. Właściwie zna ją tak dobrze, że jest w stanie wybrać korzystniejszą pozycję startową na samym początku gry oraz potrafi poruszać się po wyboistych wzgórzach Nowej Kalifornii dużo szybciej niż inni.

Zmęczony wykonywaniem obowiązków, które nakazał mu właściciel, a którego powrót nie jest wcale taki pewny, Pan Złota Rączka postanowił sam wyruszyć w drogę. Na szczęście dla niego, to co jedni uważają za śmieci dla Pana Rączki jest prawdziwym skarbem, a na pustkowiu można znaleźć dużo śmieci. Pan Złota Rączka może używać kart Śmieci, aby dokonywać samoczynnych napraw oraz by ulepszać swój pancerz, a dzięki posiadaniu wielu kończyn jest wstanie zmieścić w ekwipunku dużo więcej niż pozostałe postaci.zx03_plastics-all-image

Mając Wierną Spluwę pod ręką tajemnicza Samotna Rewolwerowiec nie potrzebuje niczyjego towarzystwa. Jej broń potrafi nieźle przywalić, ale jednocześnie zmusza kobietę do wędrowania po pustkowiach w pojedynkę. Z drugiej strony Wędrowny Kupiec nie będzie narzekać na brak towarzystwa, mając tyle kapsli pod ręką. Nie tylko zaczyna z ekstra gotówką, ale będzie miał też niezliczoną ilość okazji, by zarobić jeszcze więcej. Z wiernym braminem, który niesie jego cały dobytek, kupiec umożliwia innym graczom obozującym na jego polu zahandlowanie, o ile uiszczą odpowiednią opłatę.

Pozdrowienia ze Słonecznej Kalifornii

Rodzaj ludzki powstał z popiołów starego świata i wkroczył w nową, dziwną rzeczywistość pełną niebezpieczeństw, ale też możliwości – o ile jesteście dość śmiali lub głupi, by je wykorzystać. Dodatek Nowa Kalifornia stwarza wiele okazji, by zdobyć sławę podczas rozgrywania dwóch nowych scenariuszy. Pierwszy rozpoczyna się, gdy w tle rośnie nowa, tajemnicza potęga, która zagraża władzy Bractwa Stali na pustkowiach.

zx03_fan_new-scenarios

Czyżby miała ona związek z pojawiającymi się plotkami o mutantach oraz nieudanych eksperymentach? Nim cokolwiek zrobicie, będziecie musieli dowiedzieć więcej na temat Bractwa i tajemniczej Jedności.

Drugi scenariusz, „Nowa Kalifornia”, wprowadza zestaw zupełnie nowych reguł gry kooperacyjnej, pozwalając na współpracę tym, którzy przetrwali. Krajobraz Nowej Kalifornii jest bezlitosny, a mała wioska Arroyo poczuła to mocniej niż inni. Susza doprowadziła jej mieszkańców na skraj rozpaczy i w godzinie próby są gotowi zwrócić się do kogokolwiek, kto ich wysłucha. Starsza wioski słyszała o urządzeniu, które może pomóc pokonać suszę, gdzie się ono jednak znajduje? Musicie przeszukać najdalsze zakątki Nowej Kalifornii jeśli chcecie uratować Arroyo.

zx03_fan_greetings-from-californiaBy jeszcze bardziej urozmaicić grę, Nowa Kalifornia wprowadza karty występujące w kilku unikalnych kopiach. Choć każda prezentuje podobną fabułę i wybory, ostatecznie prowadzi do różnych kart.  W trakcie gry wybory, których dokonacie za pomocą tych kart, będą miały całkowicie różne konsekwencje, ale również stworzą nowe możliwości. Ponieważ tylko jedna kopia danej karty z zestawu jest dodawana do odpowiedniej talii spotkań, możecie być pewni, że każdy z nowych scenariuszy może być za każdym razem odrobinę inny.

Złoty stan

Czeka na Was kraina nowych możliwości. Może być również przepełniona promieniowaniem i ohydnymi potworami, ale bez prawdziwych wyzwań nie ma mowy o satysfakcji. Czas wyruszyć na pustkowia. Witajcie  w Nowej Kalifornii!

*Wszystkie karty czy opisy znajdujące się w grze, będą oczywiście wydane w języku polskim.