4 grudnia 2015

Epicka przygoda w podziemiach Starego Świata

warhammer_quest

Kiedy postawiłeś swe pierwsze kroki w starożytnych ruinach, przejście za twoimi plecami zawaliło się. Niecny śmiech rozbrzmiewa wszędzie dookoła. Raczej nie przekopiesz się już na powierzchnię – pozostaje tylko odnaleźć inne wyjście.

Dołącz do legendarnych bohaterów w nowej grze osadzonej w uniwersum Warhammera. Warhammer Quest: Przygodowa gra karciana oferuje graczom hordy plugawych potworów do zabicia i cała górę skarbów, które tylko czekają na odważnych poszukiwaczy przygód.

W grze Warhammer Quest od 1 do 4 graczy przejmuje kontrolę nad bohaterami, parającymi się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych profesji w świecie Warhammera. Tak rozpoczyna się desperacka walka o przetrwanie. Wśród potworów, które będą nękać graczy znajdą się ghule, gobliny, skaveni, olbrzymie nietoperze i stada szczurów. Ohydne monstra czają się w cieniach za każdym rogiem podziemnych korytarzy. Co więcej, ich działania zdaje się koordynować jakaś inna, potężniejsza bestia – nemezis, której pokonanie jest zadaniem na miarę takich właśnie bohaterów, jak ci prowadzeni przez graczy.

Przetrwanie w podziemiach zależeć będzie zarówno od pracy zespołowej jak i siły poszczególnych bohaterów. Do czterech postaci, które poprowadzą gracze należą: miotająca ognistymi kulami Czarodziejka Płomienia, wyposażony w wierny topór i tarczę krasnoludzki Żelazołamacz, zręczna łuczniczka – elfia Strażniczka Ścieżek i Kapłan-Wojownik, ruszający do boju z pieśnią Sigmara na ustach. Każdy z dostępnych bohaterów posiada 4 umiejętności, które będzie mógł rozwijać w trakcie kolejnych przygód kampanii, dostosowując je do swojego stylu gry i posiadanych przedmiotów.

whq01_actioninexorableadvance

Zejście do lochów w klasycznym stylu

Miasto Schompf nigdy nie miało do czynienia czymś takim. Młodzi zachorowali miesiąc temu, a wkrótce po nich zaczęli umierać starsi. Na początku sądzili, że to jakaś zaraza przyniesiona przez wyuzdanych wędrownych artystów, jednak skazanie na śmierć i spalenie całej trupy nie rozwiązało problemu.

Idea Warhammer Quest: Przygodowej gry karcianej pozostaje wierna swoim korzeniom, czyli ulubionej przez graczy Warhammer Quest i przygodach, które przeżywali przemierzając tamtejsze lochy.

Coś złego dzieje się w tunelach pod miasteczkiem Schompf. Wyludnione, umierające miasteczko na skraju upadku nie miało żadnej nadziei na przetrwanie, dopóki nie pojawił się Jod – szczurołap, który zaczął rozpowiadać, że wyczuł coś dziwnego w kanałach – zapach „dziwniejszy niż zwykle”. Jod powiedział również, że natknął się na tajne wejście, prowadzące do tuneli wokół miasteczka. Najwyraźniej ktoś niedawno dostał się do ujęcia wody miejskiej i bez wątpienia planuje coś paskudnego. Najwyższa pora, żeby to zbadać.

Gracze będą musieli zbadać tunele pod Schompf, a także okoliczne jaskinie, przechodząc z jednego obszaru do drugiego. Jednakże wszystkie miejsca pełne są plugawych ghuli, zielonoskórych i innych potworności. Za każdym razem, kiedy odkrywany jest nowy obszar, pojawiają się wrogowie, dobrani losowo z talii wrogów wykonywanego zadania. Zanim gracze wyruszą w dalszą podróż, będą musieli się z nimi zmierzyć. Ich ostre pazury, kły i miotane z cieni pociski nie będą dawały spokoju śmiałkom.

Dodatkowo przez cały czas na karku bohaterów będzie siedzieć zabójcza nemezis, pojawiająca się osobiście przy różnych okazjach w podziemiach, nawet jeszcze zanim zdecyduje się nękać bohaterów w otwartej walce, lub zanim będą oni gotowi, by zmierzyć się z nią w jej leżu.

whq01_nabbindaloot

Razem przeciw złu

„Doprowadź nas do złego, abyśmy mogli je zmiażdżyć”
- Życie Sigmara, Apokryf pierwszy

Przetrwanie w podziemiach będzie w znacznej mierze zależało od maksymalnie efektywnego wykorzystania swoich umiejętności i podejmowania śmiałych decyzji w ogniu walki. Co więcej, gracze będą musieli się wzajemnie ochraniać i nauczyć pokonywać potwory wspólnymi siłami.
Każdy z bohaterów posiada 4 karty akcji: Atak, Wsparcie, Przeszukiwanie i Odpoczynek.

  • Atak: podczas ataku, gracz rzuca tyloma kośćmi ataku, ile wskazuje jego karta umiejętności, po czym ilość sukcesów przeciwko jednemu z wrogów, oznacza ilość zadanych obrażeń.

attack_diagram

Czarodziejka płomienia wyczerpała swoja Ognistą kulę by wykonać atak przeciwko Łucznikowi Nocnych Goblinów. Trzy sukcesy oznaczają, że wstrętny goblin obrócił się w popiół.

  • Wsparcie: pozwala bohaterowi wspomóc przyszłą akcję innego bohatera, a także pozwala mu przygotować jedną ze swoich akcji.
  • Przeszukiwanie: żeby dostać się do kolejnych obszarów podziemi, należy przeszukać ten, w którym obecnie bohaterowie się znajdują. Ilość sukcesów na kostkach przypisanych do danej karty przeszukiwania oznacza, ile żetonów postępu pojawi się na danym obszarze.
  • Odpoczynek: w Warhammer Quest: Przygodowej grze karcianej obrażenia są nieuniknione. Więcej – bohaterowie będą często zbici na kwaśne jabłko, a ich rany będą mocno krwawić. Aby wyleczyć te obrażenia będą musieli podjąć akcję odpoczynku, lecząc po jednym obrażeniu za każdy sukces na kościach.

Aby wykonać którąś z tych akcji, należy wyczerpać odpowiednią kartę. Należy jednak pamiętać, że karta taka pozostaje wyczerpana, dopóki inny efekt jej nie przygotuje do ponownego użycia. Gracze muszą więc wspólnie obmyślić taką taktykę, by nie pozostać bez kluczowych umiejętności w trudnych sytuacjach.
Mimo, że typy akcji są tylko cztery, to każdy bohater posiada inne karty, ze specyficznymi dla niego efektami i różnymi ilościami kości. Dzięki temu każdy ma zupełnie inną rolę w drużynie.

whq01_actiondeathfromshadows

W początkowym zestawie akcji każdy bohater posiada jedną, na której widnieje efekt: „Przygotuj wszystkie swoje akcje”. Efekt ten ma miejsce po tym, jak gracz wyczerpie daną kartę, więc działa on również na nią. Każdy z bohaterów efekt ten ma przypisany do innej karty. Kapłan-Wojownik przygotowuje swoje akcje podczas odpoczynku, a Czarodziejka Płomienia – podczas akcji przeszukiwania.

Oczywiście różnice między bohaterami nie ograniczają się tylko do tych wymienionych. Czarodziejka Płomienia może poświęcić swoje punkty życia w celu osiągnięcia dodatkowych sukcesów, dzięki czemu może zapłonąć tak jasno, jak jest to potrzebne w danej sytuacji – choć może to skutkować odrobinę przedwczesnym wypaleniem się. Żelazołamacz jest żywą ścianą ze stali, a jego akcje sprawiają, że idzie na czele grupy i jest w stanie przetrwać wszelkie niebezpieczeństwa które czyhają w ciemności. Strażniczka Dróg jest doskonałą łuczniczką, która potrafi ranić wrogów z daleka. Kapłan-Wojownik jest silnym przeciwnikiem ził ciemności, który dodatkowo wzmacnia swoich kompanów błogosławieństwami Sigmara, zapewniając im dodatkową siłę w walce. Różnice między bohaterami powiększają się jeszcze bardziej, kiedy gracze ulepszają ich zdolności i znajdują wyposażenie przypisane do poszczególnych klas postaci.

whq01-layout

Wielka przygoda czeka

Miasteczko Schompf stoi na skraju upadku i tylko odważni bohaterowie mogą je uratować. Zbierz drużynę i wyrusz do ukrytych tuneli za miastem. Tam rozpocznie się Wasza wielka przygoda w Starym Świecie przedstawionym w grze Warhammer Quest: Przygodowej grze karcianej.

Kampania, w której będą ważyły się losy mieszkańców Schompf, to pięć fascynujących zadań, pełnych zwrotów akcji i intensywnych walk. Poza misją główną, gra zawiera także system generowania losowych podziemi, zapewniając nieskończenie wiele godzin dobrej zabawy.

Premiera polskiej wersji Warhammer Quest: Przygodowej gry karcianej planowana jest na pierwszą połowę roku 2016. W międzyczasie zachęcamy do śledzenia naszej strony i fanpage’a, gdzie będą pojawiały się wszystkie najświeższe informacje dotyczące gry.