9 stycznia 2015

Drakon powraca!

drakon

Rycerz szybko zbiegał po spiralnych schodach, przy akompaniamencie kolczugi podzwaniającej w rytm jego kroków. W dłoni trzymał miecz, czysty i lśniący w blasku pochodni. Rycerzowi udało się już pokonać pułapki tego nienaturalnego labiryntu – oparł się wabieniu magicznej harfy i przetrwał okrutne zabawy smoka. Zebrał niemal całe złoto potrzebne aby wydostać się z pułapki. Kilka metrów przed nim korytarz zakręcał, a Rycerz zobaczył charakterystyczny blask, który mógł oznaczać tylko złoto lub kolejną pochodnię. Jeszcze tylko kilka kroków i będzie uratowany. Jednak kiedy ruszył naprzód, wokół niego rozpętała się wichura a złoty blask zniknął…

Z przyjemnością informujemy, że w tym roku nakładem naszego wydawnictwa ukaże się nowa edycja pierwszego tytułu wydanego przez nasze wydawnictwo – zdobywcy tytułu Gry Roku 2004 – Drakon!

Podczas rozgrywki gracze wcielają się w poszukiwaczy przygód, których smoczyca Drakon przyłapała na kradzieży jej licznych skarbów. Śmierć w płomieniach wydaje się być jedyną słuszną karą za takie przestępstwo, jednak smoczyca zdecydowała się na małą zabawę z bohaterami, zanim po prostu ich pożre. Każdego z nich wpuści do swojego magicznego labiryntu, a pierwszego, któremu uda się zebrać dziesięć złotych monet puści wolno. Pozostali zaspokoją smoczy apetyt.

W trakcie każdej rozgrywki w grę Drakon, gracze muszą walczyć o przetrwanie w korytarzach labiryntu, poruszając się przez kolejne pomieszczenia lub rozbudowując go o kolejne komnaty, tworząc dla siebie dogodną ścieżkę lub przygotowując niebezpieczeństwa i pułapki czekające na przeciwników. Jednak uwięzieni w labiryncie bohaterowie muszą być ostrożni – labirynt Drakon jest wypełniony niebezpieczeństwami i starożytną magią, nie wspominając o samej smoczycy. Aby bezpiecznie przemierzać korytarze i przetrwać, gracze będą musieli być szybcy, ale i ostrożni.

TJ09-layout

Zbuduj labirynt

Podczas każdej tury gracz musi podjąć istotną decyzję. Może wykonać ruch do kolejnej komnaty lub powiększyć labirynt zagrywając z ręki nową płytkę komnaty. Zagrywane komnaty mogą posiadać wyjątkowe właściwości lub zawierać magiczne przedmioty, które bohaterowie napotkają podczas wędrówki po labiryncie.

TJ09-Tiles

Większość komnat oferuje potężne efekty działające na bohaterów, którzy do nich wchodzą. Gracze mogą dzięki nim uzyskać możliwość niszczenia innych komnat, wezwać wichurę, która wpłynie na ich ruch czy też przejąć kontrolę nad latającą komnatą, która może przenieść się w inne miejsce labiryntu. Inne komnaty mogą z kolei zawierać niebezpieczne niespodzianki dla pechowych bohaterów, którzy do nich wkroczą. Komnata może spowodować utratę monety w wyniku unikania zagrożenia, a bohater, który usłyszy muzykę magicznej harfy, musi podążyć za jej wezwaniem, nawet jeśli jest to droga prosto w pułapkę. Wraz z dokładaniem przez graczy kolejnych pomieszczeń powstaje wymyślny labirynt, z którego wyjdą tylko najsprytniejsi.

Głównym celem graczy jest zdobywanie złotych monet – tylko pierwszy bohater, który zdobędzie dziesięć sztuk złota może opuścić labirynt. W wielu komnatach można znaleźć złoto, inne pozwalają podkradać monety przeciwnikom, ale wartości poszczególnych monet mogą się znacząco różnić – każda z nich może mieć wartość od jednej do trzech sztuk złota. Ponieważ monety są trzymane przez graczy zakryte, przez co ich wartości są niewidoczne, bohaterowie nigdy nie wiedzą jak blisko zwycięstwa są ich przeciwnicy.

Bohaterowie i smoczyca

W labiryncie smoczycy Drakon uwięzionych jest sześciu bohaterów, a każdy z nich posiada specjalne zdolności, które pozwolą mu przetrwać. Każda zdolność może być jednak wykorzystana tylko raz na całą rozgrywkę, dlatego kluczowe jest wybranie odpowiedniego momentu na ich wykorzystanie. Jako czarodziejka gracz może uniknąć niebezpiecznych sytuacji przechodząc przez ściany; jako złodziej, w kluczowym momencie może dokonać zuchwałej kradzieży złota innego gracza. Zdolność łowcy pozwala na wykorzystanie jego wyjątkowej szybkości i wykonanie dodatkowego ruchu. Niezależnie od wybranego bohatera, gracz będzie musiał mądrze wybrać moment aby jak najkorzystniej wykorzystać swoją zdolność, zdobyć złoto i uciec z pułapki smoczycy.

TJ09-figures

Oczywiście bohaterowie nie są w labiryncie sami. Legendarna smoczyca również przemierza korytarze labiryntu, utrudniając zadanie bohaterom na tyle nieostrożnym by napotkać ją na swojej drodze. Niektóre komnaty pozwalają poruszać Drakon po labiryncie, a jeśli graczowi uda się wprowadzić ją do komnaty z pechowym bohaterem, ten bohater zostaje natychmiast przeniesiony do komnaty wejściowej, jednocześnie tracąc część swoich monet, ponieważ Drakon nie chce przerywać zabawy i ponownie wypuszcza go do labiryntu.

Ucieczka z labiryntu

Wraz z innymi jesteście uwięzieni w labiryncie. Waszym najgorszym wrogiem może być smoczyca lub jeden z pozostałych bohaterów. W ciemnych korytarzach tylko jedna rzecz może was ocalić – wasza chciwość. Czy uda wam się zebrać złoto i pokrzyżować plany przeciwników i uciec z labiryntu przed innymi? Czy też staniecie się kolejnym smoczym posiłkiem? Sami zadecydujecie o swoim losie, ale pamiętajcie – tylko jeden bohater opuści labirynt Drakon!

Do wyścigu o skarby będziecie mogli dołączyć już w I połowie tego roku!