Dracula: Hrabia powraca

draculaGra planszowa Dracula wystawia na próbę zdolności dedukcyjne oraz wytrwałość czterech śmiertelnych łowców, którzy stają przeciw nieśmiertelnej, przebiegłej i diabelskiej sile – nieumartemu Hrabiemu. Łowcy mają przewagę w postaci doświadczenia i są jedynymi istotami ludzkimi, które walczyły z wampirami i wyszły z tej potyczki zwycięsko. Dracula ma niezliczone sługi, nadnaturalne zdolności oraz nieskończoną cierpliwość – w końcu czas jest po jego stronie…

Dracula, po raz pierwszy wydana na świecie w 1987 roku przez Games Workshop, (w oryginale znana jako Fury of Dracula, natomiast w Polsce była dostępna jej wersja nosząca tytuł Wampir) należy już do klasyki gier. Nowa edycja zawiera poprawioną i unowocześnioną mechanikę oraz odświeżoną grafikę i elementy.

Gracze

2-5. Jeden gracz wciela się w rolę Draculi, a pozostali przyjmują role Van Helsinga, Lorda Godalming. Dr. Sewarda oraz Miny Harker – śmiertelnych łowców, którzy wyruszają, aby zgładzić Hrabiego.

Przebieg gry

Podczas swojej tury każdy z łowców podróżuje z miasta do miasta w poszukiwaniu nieumarłego Hrabiego. Łowcy mogą podróżować traktami, koleją lub drogą morską przemierzając całą Zachodnią i Wschodnią Europę. Kiedy docierają do miasta, szukają w nim wskazówek informujących o położeniu Draculi. Mogą tam też odpoczywać (lecząc rany) lub uzupełniać zapasy (zdobywać nowe karty broni oraz karty wydarzeń).

furyofdracula_images10

Podczas swojej tury Dracula porusza się w tajemnicy zagrywając zakrytą kartę na swoim szlaku. Ponadto w miejscach przez które przejeżdża rozstawia śmiercionośne pułapki, które służą zarówno jako przeszkody dla łowców oraz wskazówki na ich drodze. Wraz z postępem rozgrywki Dracula przygotowuje szlak złożony z maksymalnie sześciu kart, a kiedy łowcy wjadą do jednego z miast znajdujących się na nim, odpowiednie karty są odkrywane, ujawniając w ten sposób kluczowe informacje o położeniu Draculi… oraz aktywując wszelkie podłe niespodzianki, które nieumarty Hrabia pozostawił dla ścigających go łowców.

Kiedy Dracula i Łowca spotkają się, dochodzi do walki! Dracula ma do dyspozycji zestaw mocy i różnych rodzajów ataku, których dostępność uzależniona jest od tego czy do spotkania doszło w dzień czy w nocy. Łowcy mogą korzystać ze wszystkich rodzajów broni, które zdobyli podczas swej podróży – niektóre z nich idealnie nadają się do walki z wampirami, inne zaś są przydatne jedynie podczas walki ze śmiertelnymi sługami Draculi. W każdej rundzie walki gracze w tajemnicy wybierają manewr, a następnie ujawniają go. Czy Mina uchyli się przed szponami Hrabiego? A może na próżno spróbuje odeprzeć przy pomocy pistoletu jego hipnotyzujące spojrzenie?

S01492-CHARACTER SHEET-PO.indd

Zwycięstwo

Hrabia odnosi zwycięstwo przywołując wampiry, pokonując Łowców oraz poprzez zwykły upływ czasu. Jeżeli uda mu się przesunąć znacznik Wampirów na szóste pole toru zanim Łowcom uda się go zniszczyć, wygrywa. Łowcy natomiast mają bardzo proste zadanie: zniszczyć Draculę zanim czas dobiegnie końca.