16 października 2018

Discover: Nieznane Lądy – Przetrwają tylko najlepsi!

dsc_discover_box

Podczas rozgrywki w Discover: Nieznane Lądy, w czterech z pięciu scenariuszy często z przymusu będziecie współpracować z innymi bohaterami w celu osiągnięcia zwycięstwa. Zawsze jednak to do Was będzie ostatecznie należała decyzja, czy chcecie współpracować, czy też rywalizować z innymi. Natomiast piąty scenariusz znajdujący się w grze oferuje coś zupełnie innego – to zacięty pojedynek, w którym zwycięzca może być tylko jeden. Jego fabularne tło może być różne, w zależności od tego, co znajduje się w Waszym egzemplarzu Discover: Nieznane Lądy, ale zawsze jego głównym celem będzie walka z innymi graczami. Bohater, który ostatni utrzyma się przy życiu, zostanie zwycięzcą! Czy macie w sobie determinację niezbędną do tego, aby w ten sposób wydostać się z tajemniczej krainy?

Jak już wspominaliśmy w naszych wcześniejszych artykułach, Discover: Nieznane Lądy to gra z gatunku Unique Game (Gra Unikatowa), co oznacza, że egzemplarz, w który się zaopatrzycie, będzie inny od wszystkich innych kopii gry. Połączenie elementów znajdujących się w każdym pudełku jest kompletnie unikatowe – nawet egzemplarze z tymi samymi rodzajami terenu będą miały na swoich planszach inne ważne miejsca i będą stanowiły dla Was inne wyzwania! Dziś chcieliśmy bliżej przedstawić coś, co znajduje się w każdym egzemplarzu gry – rywalizacyjny scenariusz, który zmusza bohaterów do starcia się z innymi graczami.

DSC01_A1_spread_PL

 

DSC01_card_quest-twilight-game1-4Wszystko gotowe – można zaczynać

Cztery pierwsze scenariusze można rozgrywać w pojedynkę, natomiast do rozgrywki w scenariusz rywalizacyjny wymaganych jest co najmniej dwóch graczy. Tak jak w pierwszych czterech scenariuszach dowolna liczba graczy może osiągnąć zwycięstwo, tak w piątym scenariuszu zwycięzca może być tylko jeden – ten, który pozostanie ostatnim żywym na placu boju. Tło fabularne tego scenariusza będzie połączone z pozostałymi czterema scenariuszami znajdującymi się w Waszym pudełku z grą, jednak tym razem nie ma mowy o współpracy.

Przez większość czasu będziecie rozgrywali tę samą grę co wcześniej, walcząc o przetrwanie w surowym górskim klimacie, na spalonej słońcem pustyni (czy gdziekolwiek Was los rzuci), będziecie wytwarzać przedmioty i zdobywać wodę i pożywienie tak kluczowe, aby dotrwać do kolejnego dnia. Jednak teraz będzie wisiało nad Wami zupełnie nowe zagrożenie – jest nim ciągła obawa ataku ze strony innych bohaterów. Będą to robić nie tylko po to, aby wyeliminować Was z gry – będzie im także zależało na tym, co udało się Wam zgromadzić. Celem gry nie jest już ucieczka, ale przetrwanie dłużej niż pozostali. Jeśli każdy z pozostałych bohaterów umrze z głodu, pragnienia lub w wyniku odniesionych ran, wygrywacie!

 

Prawdziwy wróg

Choć potwory nadal będą czaić się na każdym kroku, prawdziwymi wrogami w scenariuszu rywalizacyjnym są gracze, którzy siedzą z Wami przy stole. Wszystko przez to, że w tym piątym scenariuszu gracze mogą swobodnie się atakować już po zakończeniu pierwszej tury gry. Takie działanie wymaga jednak wydania punktów wytrzymałości, co z kolei oznacza, że ataki muszą być doskonale zaplanowane, ponieważ starcie się w walce i przeprowadzenie ataku zapewne zajmie znaczną część tury gracza.

 

DSC01_diagram_attack-player-POL

W trakcie walki atakujący wyrzucił „10″, a obrońca „8″. W związku z tym, że kość atakującego przedstawia wynik „10″ lub wyższy, zadaje on jedno obrażenie obrońcy i kradnie jeden z jego zasobów!

DSC01_card_craft-overpower4-6_133

Możecie zdecydować się poczekać spokojnie na rywali, aby ci zgromadzili wszystko, co niezbędne, a gdy to nastąpi zapewne sięgniecie po to, czego będzie Wam potrzeba. Atakowanie innego bohatera jest bardzo podobne do walki rozgrywanej we wszystkich pozostałych scenariuszach. Atakujący rzuca szarą kością dwunastościenną, a obrońca rzuca czerwoną kością dwunastościenną. Jeśli atakujący wyrzuci 10 lub więcej, jego cel otrzymuje jedno obrażenie fizyczne, a do tego atakujący kradnie mu jeden zasób! Jednak każdy atak należy przeprowadzić bardzo ostrożnie – jeśli obrońca wyrzuci na swojej kości 10 lub więcej, to atakujący otrzyma jedno fizyczne obrażenie i straci zasób! Ostatecznie każdy sam musi sobie odpowiedzieć, czy warto jest podejmować ryzyko – zaatakowanie innego bohatera może przybliżyć Was do zwycięstwa, ale czy uda się Wam przygwoździć rywali i przetrwać swoją turę?

Pomimo, iż jest to scenariusz rywalizacyjny, bohaterowie nadal mogą łączyć się w drużyny, aby wspólnie pokonać innego z bohaterów. Podczas ataku każdy badacz w odległości dwóch pól może zagrać karty wsparcia w walce, aby przy ich pomocy pomóc atakującemu lub obrońcy. W związku z tym, że dostęp do takich kart mają wszyscy uczestnicy, tworzenie tymczasowych sojuszy może być kluczem do przetrwania wystarczająco długo, a tym samym sięgnięcia po tytuł zwycięzcy.

 

Broń do dyspozycji

W przeciwieństwie do pozostałych czterech scenariuszy dostępnych w grze Discover: Nieznane Lądy, w scenariuszu rywalizacyjnym żaden z bohaterów nie ma swojej własnej puli kart projektów. Zamiast tego wszystkie karty projektów są dostępne dla wszystkich, którzy w trakcie rozgrywki mogą wykorzystywać je do tworzenia przedmiotów. Z racji wielkiego zagrożenia ze strony innych rywali, wytworzone przedmioty ułatwiające atak bądź obronę cieszą się dużą popularnością, ale czy uda się Wam zgromadzić materiały niezbędne do ich wytworzenia?

DSC01_card_craft-leather-armor4-6_3 DSC01_card_craft-leather-armor4-6_37

W tej śmiercionośnej okolicy najlepiej przygotowany badacz będzie górował nad innymi. Jednak zawsze należy być czujnym – trudne warunki i groźni wrogowie wciąż czają się w okolicy, a gracze co noc nadal dobierają karty nocy oraz karty zagrożenia. Dlatego, jeśli nie będziecie wystarczająco ostrożni, pragnienie czy głód mogą okazać się groźniejsze od wrogo nastawionych współgraczy.

DSC01_card_explore-talisman1-4Gdy nie będziecie zajęci walką z innymi, na pewno dużo czasu spędzicie na poznawaniu okolicy.  W trakcie normalnej gry ważne miejsca oferują pewne określone nagrody oraz mają konkretną rolę fabularną. W scenariuszu rywalizacyjnym zbadanie takiego miejsca zapewnia losową kartę przeszukiwania. Na kartach tych mogą znajdować się kluczowe zasoby albo broń. Niezależnie od tego, co uda się Wam w nich znaleźć, na pewno będzie pełniło to znaczącą rolę w drodze po zwycięstwo.

Oczywistym więc jest, że badaczy będą bardzo nęcić takie miejsca i nagrody, które można w nich znaleźć. Jednak każde ważne miejsce może zostać zbadane tylko jeden raz. Jeśli będziecie chcieli zgromadzić więcej kart przeszukiwania, a tym samym zyskać przewagę nad rywalami, będziecie musieli zapuścić się głęboko w dzikie ostępy planszy.

 

Ostatni wygrywa

Choć każdy egzemplarz gry Discover: Nieznane Lądy zawiera scenariusz rywalizacyjny, to dokładna zawartość każdej gry jest unikatowa. Wytworzone przedmioty, karty przeszukiwania, elementy krajobrazu, wrogowie, karty nocy, bohaterowie i inne elementy mogą być znacząco różne od innych egzemplarzy gry. Jednak niezależnie od tego, czy znajdziecie się w palącym słońcu pustyni, czy też zewsząd otaczać będzie Was słonawa woda, zwycięstwo będą mogli odnieść tylko najtwardsi. Czy macie w sobie determinację, tak niezbędną do osiągnięcia zwycięstwa?

Premiera polskiej edycji Discover: Nieznane Lądy już niedługo!