Discover: Nieznane Lądy – Przetrwają tylko najlepsi!
Podczas rozgrywki w Discover: Nieznane Lądy, w czterech z pięciu scenariuszy często z przymusu będziecie współpracować z innymi bohaterami w celu osiągnięcia zwycięstwa. Zawsze jednak to do Was będzie ostatecznie należała decyzja, czy chcecie współpracować, czy też rywalizować z innymi. Natomiast piąty scenariusz znajdujący się w grze oferuje coś zupełnie innego – to zacięty pojedynek, w którym zwycięzca może być tylko jeden. Jego fabularne tło może być różne, w zależności od tego, co znajduje się w Waszym egzemplarzu Discover: Nieznane Lądy, ale zawsze jego głównym celem będzie walka z innymi graczami. Bohater, który ostatni utrzyma się przy życiu, zostanie zwycięzcą! Czy macie w sobie determinację niezbędną do tego, aby w ten sposób wydostać się z tajemniczej krainy?
Jak już wspominaliśmy w naszych wcześniejszych artykułach, Discover: Nieznane Lądy to gra z gatunku Unique Game (Gra Unikatowa), co oznacza, że egzemplarz, w który się zaopatrzycie, będzie inny od wszystkich innych kopii gry. Połączenie elementów znajdujących się w każdym pudełku jest kompletnie unikatowe – nawet egzemplarze z tymi samymi rodzajami terenu będą miały na swoich planszach inne ważne miejsca i będą stanowiły dla Was inne wyzwania! Dziś chcieliśmy bliżej przedstawić coś, co znajduje się w każdym egzemplarzu gry – rywalizacyjny scenariusz, który zmusza bohaterów do starcia się z innymi graczami.
Wszystko gotowe – można zaczynać
Cztery pierwsze scenariusze można rozgrywać w pojedynkę, natomiast do rozgrywki w scenariusz rywalizacyjny wymaganych jest co najmniej dwóch graczy. Tak jak w pierwszych czterech scenariuszach dowolna liczba graczy może osiągnąć zwycięstwo, tak w piątym scenariuszu zwycięzca może być tylko jeden – ten, który pozostanie ostatnim żywym na placu boju. Tło fabularne tego scenariusza będzie połączone z pozostałymi czterema scenariuszami znajdującymi się w Waszym pudełku z grą, jednak tym razem nie ma mowy o współpracy.
Przez większość czasu będziecie rozgrywali tę samą grę co wcześniej, walcząc o przetrwanie w surowym górskim klimacie, na spalonej słońcem pustyni (czy gdziekolwiek Was los rzuci), będziecie wytwarzać przedmioty i zdobywać wodę i pożywienie tak kluczowe, aby dotrwać do kolejnego dnia. Jednak teraz będzie wisiało nad Wami zupełnie nowe zagrożenie – jest nim ciągła obawa ataku ze strony innych bohaterów. Będą to robić nie tylko po to, aby wyeliminować Was z gry – będzie im także zależało na tym, co udało się Wam zgromadzić. Celem gry nie jest już ucieczka, ale przetrwanie dłużej niż pozostali. Jeśli każdy z pozostałych bohaterów umrze z głodu, pragnienia lub w wyniku odniesionych ran, wygrywacie!
Prawdziwy wróg
Choć potwory nadal będą czaić się na każdym kroku, prawdziwymi wrogami w scenariuszu rywalizacyjnym są gracze, którzy siedzą z Wami przy stole. Wszystko przez to, że w tym piątym scenariuszu gracze mogą swobodnie się atakować już po zakończeniu pierwszej tury gry. Takie działanie wymaga jednak wydania punktów wytrzymałości, co z kolei oznacza, że ataki muszą być doskonale zaplanowane, ponieważ starcie się w walce i przeprowadzenie ataku zapewne zajmie znaczną część tury gracza.
Możecie zdecydować się poczekać spokojnie na rywali, aby ci zgromadzili wszystko, co niezbędne, a gdy to nastąpi zapewne sięgniecie po to, czego będzie Wam potrzeba. Atakowanie innego bohatera jest bardzo podobne do walki rozgrywanej we wszystkich pozostałych scenariuszach. Atakujący rzuca szarą kością dwunastościenną, a obrońca rzuca czerwoną kością dwunastościenną. Jeśli atakujący wyrzuci 10 lub więcej, jego cel otrzymuje jedno obrażenie fizyczne, a do tego atakujący kradnie mu jeden zasób! Jednak każdy atak należy przeprowadzić bardzo ostrożnie – jeśli obrońca wyrzuci na swojej kości 10 lub więcej, to atakujący otrzyma jedno fizyczne obrażenie i straci zasób! Ostatecznie każdy sam musi sobie odpowiedzieć, czy warto jest podejmować ryzyko – zaatakowanie innego bohatera może przybliżyć Was do zwycięstwa, ale czy uda się Wam przygwoździć rywali i przetrwać swoją turę?
Pomimo, iż jest to scenariusz rywalizacyjny, bohaterowie nadal mogą łączyć się w drużyny, aby wspólnie pokonać innego z bohaterów. Podczas ataku każdy badacz w odległości dwóch pól może zagrać karty wsparcia w walce, aby przy ich pomocy pomóc atakującemu lub obrońcy. W związku z tym, że dostęp do takich kart mają wszyscy uczestnicy, tworzenie tymczasowych sojuszy może być kluczem do przetrwania wystarczająco długo, a tym samym sięgnięcia po tytuł zwycięzcy.
Broń do dyspozycji
W przeciwieństwie do pozostałych czterech scenariuszy dostępnych w grze Discover: Nieznane Lądy, w scenariuszu rywalizacyjnym żaden z bohaterów nie ma swojej własnej puli kart projektów. Zamiast tego wszystkie karty projektów są dostępne dla wszystkich, którzy w trakcie rozgrywki mogą wykorzystywać je do tworzenia przedmiotów. Z racji wielkiego zagrożenia ze strony innych rywali, wytworzone przedmioty ułatwiające atak bądź obronę cieszą się dużą popularnością, ale czy uda się Wam zgromadzić materiały niezbędne do ich wytworzenia?
W tej śmiercionośnej okolicy najlepiej przygotowany badacz będzie górował nad innymi. Jednak zawsze należy być czujnym – trudne warunki i groźni wrogowie wciąż czają się w okolicy, a gracze co noc nadal dobierają karty nocy oraz karty zagrożenia. Dlatego, jeśli nie będziecie wystarczająco ostrożni, pragnienie czy głód mogą okazać się groźniejsze od wrogo nastawionych współgraczy.
Gdy nie będziecie zajęci walką z innymi, na pewno dużo czasu spędzicie na poznawaniu okolicy. W trakcie normalnej gry ważne miejsca oferują pewne określone nagrody oraz mają konkretną rolę fabularną. W scenariuszu rywalizacyjnym zbadanie takiego miejsca zapewnia losową kartę przeszukiwania. Na kartach tych mogą znajdować się kluczowe zasoby albo broń. Niezależnie od tego, co uda się Wam w nich znaleźć, na pewno będzie pełniło to znaczącą rolę w drodze po zwycięstwo.
Oczywistym więc jest, że badaczy będą bardzo nęcić takie miejsca i nagrody, które można w nich znaleźć. Jednak każde ważne miejsce może zostać zbadane tylko jeden raz. Jeśli będziecie chcieli zgromadzić więcej kart przeszukiwania, a tym samym zyskać przewagę nad rywalami, będziecie musieli zapuścić się głęboko w dzikie ostępy planszy.
Ostatni wygrywa
Choć każdy egzemplarz gry Discover: Nieznane Lądy zawiera scenariusz rywalizacyjny, to dokładna zawartość każdej gry jest unikatowa. Wytworzone przedmioty, karty przeszukiwania, elementy krajobrazu, wrogowie, karty nocy, bohaterowie i inne elementy mogą być znacząco różne od innych egzemplarzy gry. Jednak niezależnie od tego, czy znajdziecie się w palącym słońcu pustyni, czy też zewsząd otaczać będzie Was słonawa woda, zwycięstwo będą mogli odnieść tylko najtwardsi. Czy macie w sobie determinację, tak niezbędną do osiągnięcia zwycięstwa?
Premiera polskiej edycji Discover: Nieznane Lądy już niedługo!