12 kwietnia 2016

Cykl Martwego świata – Warhammer: Podbój

bezprzebaczenia-box

Dziki świat

Mamy przyjemność ogłosić, że rozpoczęliśmy prace nad nowym, trzecim już cyklem dodatków do gry Warhammer 40 000: Podbój. Poniżej przedstawiamy krótką zapowiedź pierwszych dwóch rozszerzeń cyklu Martwego Świata: Dżungle Nectavusa i Bez przebaczenia.

Dżungle Nectavusa

15352N-WHK18_Cards-PO-2-5-1

W Dżunglach Nectavusa VI wszystko stanowi śmiertelne zagrożenie – dzikie zwierzęta, trujące mgły, kwaśne deszcze, a nawet drapieżne rośliny, które potrafią pochłonąć całe wozy opancerzone imperialnej armii. Nectavus VI nigdy nie było spokojną planetą, ale tym razem demoniczne inwokacje Psionika Chaosu, Sathariela, rozpętały tu prawdziwe piekło.

Sathariel jest silną jednostką armii Chaosu, której wysoki ataki i żywotność pozwolą wygrać niejedną batalię. Jednakże to, co czyni go tak niezwykłym i użytecznym na polu bitwy, to nowe słowo kluczowe Desant, które oddaje atak z zaskoczenia, będący wynikiem przeteleportowania/desantu/wygrzebania się jednostek. Sathariel może zostać wystawiony normalnie, po opłaceniu jego kosztu w wysokości 5, albo zdesantowany. Wtedy najpierw należy zapłacić 1 i wystawić go rewersem do góry, po czym, gdy rozpocznie się walka, można uiścić koszt w nawiasie (3), aby go odwrócić.

Oznacza to, że Sathariel może znaleźć się na polu bitwy za jedyne 4 zasoby. To jednak nie wszystko – dzięki swojej specjalnej zdolności przywraca on jedną kartę chaosu ze stosu kart odrzuconych na rękę właściciela. Gracze chaosu nie tylko otrzymują bardzo silną kartę samą w sobie, ale także doskonałą jednostkę, która odnajdzie się w każdej sytuacji, zaskoczy przeciwnika i dostarczy odpowiednich kart do sytuacji panującej na stole.

whk16-fan

Bez przebaczenia

warlord-vezuelNa Nectavus VI każda forma życia jest zabójcza. Ale mało która jest tak zabójcza jak psionik Mrocznych Aniołów. Epistolariusz Vezuel przybył na zieloną i niebezpieczną planetę w poszukiwaniu mrocznych sił, które tu wytropił – Bez przebaczenia.

Nowy lider Kosmicznych Marines, Epistolariusz Vezuel, ma bardzo krótki, prosty tekst karty: Reakcja: po tym, jak zdesantujesz kartę, dobierz 1 kartę. Jak to z prostymi rzeczami bywa – są niezwykle skuteczne i nie inaczej jest w przypadku umiejętności Vezuela. Każda jednostka, która na początku bitwy zostanie zdesantowana, wyzwala efekt zdolności tego lidera. W talii skonstruowanej w oparciu o karty z Desantem z nowego cyklu, Kosmiczni Marines już nigdy nie będą musieli przejmować się utrzymywaniem odpowiedniej ilości kart na ręce – jedne jednostki, które zostaną zdesantowane, szybko będą zastępowane na ręce gracza przez kolejne.

Wraz z Vezuelem w Bez przebaczenia pojawią się jeszcze inne karty ze słowem kluczowym Desant. Jedną z najważniejszych jednostek desantowych Kosmicznych Marines, które znajdą się w dodatku są Łowcy Vezuela. Ich statystyki nie są oszałamiające, jednak prawdziwa siła kryje się w świetnej zdolności. Za każdym razem, kiedy podczas walki gracz zdesantuje Łowców Vezuela, może przydzielić dwa obrażenia dowolnej jednostce przeciwnika na tej samej planecie, eliminując tym samym zagrożenie, lub przedwcześnie usuwając z ręki przeciwnika karty zapobiegające obrażeniom.

lowcy-vezuela fulgaris

Prawo dżungli

Nectavus VI to niebezpieczny świat. Śmierć czai się za każdym rogiem, a agresywna flora i fauna spaczona mocą chaosu w niczym nie pomaga. Dziewięć wielkich frakcji ściera się o kontrolę nad sektorem Traxis. Przeprowadź desant swoich jednostek i urządź przeciwnikom prawdziwe piekło. Pierwsze oddziały z Dżungli Nectavusa przybędą w drugim kwartale 2016, a Bez przebaczenia trafi do sklepów już w trzecim kwartale 2016.