30 listopada 2021

Cykl Dziedzictwo Dunwich do karcianego Horroru w Arkham powraca w nowej formie

Horror_w_Arkham_Lcg_Dziedzictwo_Dunwich_AHC_65_66

„Nawet ci, którzy znają fakty związane z koszmarem, jaki się tutaj wydarzył, nie potrafią powiedzieć, co się działo w Dunwich…”

– H. P. Lovecraft, Koszmar w Dunwich

Swego czasu w ustronnej wiosce Dunwich jakaś potworna istota siała grozę pośród mieszkańców. Koszmar zakończył się, dopiero gdy trzej profesorowie z Uniwersytetu Miskatonic – dr Armitage, dr Morgan i profesor Rice – przybyli do Dunwich i uzbrojeni w tajemną wiedzę, zdołali pokonać bestię. Teraz jednak, kilka miesięcy później, towarzysze doktora Armitage’a zniknęli w tajemniczych okolicznościach i uczony obawia się najgorszego…

Mamy przyjemność zapowiedzieć Dziedzictwo Dunwich, dwa dodatki do Horroru w Arkham: Gry karcianej w nowym formacie!

Pierwsza kampania do Horroru w Arkham: gry karcianej powraca jako Dziedzictwo Dunwich: Rozszerzenie kampanijne oraz Dziedzictwo Dunwich: Rozszerzenie badaczy. Podobnie jak we wcześniej zapowiadanych dodatkach z cyklu Na krawędzi Ziemi, tak i tutaj wszystkie karty badacza z tego cyklu znajdą się w Rozszerzeniu badaczy, zaś wszystkie karty kampanii – w Rozszerzeniu kampanijnym. To idealna okazja dla nowych fanów gry na doświadczenie pierwszej pełnej kampanii od razu, zaś wieloletni fani zyskają szansę na uzupełnienie kolekcji. Bez względu na to czy zdecydujecie się na jeden czy dwa dodatki, Dziedzictwo Dunwich jest produktem, którego żaden fan Arkham gry karcianej nie powinien odpuścić!

Uwaga: W prezentowanych dziś dodatkach nie znajdziecie żadnych nowych kart ani nowej zawartości względem poprzednio wydanych zestawów mitów i zestawu Deluxe Dziedzictwa Dunwich.

Dryfując ku Dunwich

Aby pomóc Wam w przezwyciężeniu potęgi Mitów, Dziedzictwo Dunwich: Rozszerzenie badaczy dostarczy aż pięciu nowych badaczy.

Każdy badacz ma swoje silne i słabe strony, zaś wszystkich badaczy zawartych w Rozszerzeniu badaczy łączy wspólna cecha zasad budowania talii. Podczas gdy badacze z zestawu podstawowego ograniczeni są jedynie do kart z ich „głównej” klasy oraz kart z jednej „dodatkowej” klasy – jak np. Roland Banks, mogący w swej talii zawrzeć jedynie karty Strażnika oraz Poszukiwana – tak każdy z badaczy Dziedzictwa Dunwich może w swej talii zawrzeć karty z dowolnych dodatkowych klas! Nie obywa się to jednak bez pewnych poświęceń – kart spoza głównej klasy może być zaledwie 5, a co więcej, mogą to być jedynie karty poziomu 0! Musicie dobrze się zastanowić które wybrać, aby w pełni wykorzystać potencjał każdego z nowych badaczy.

Niezależnie od tego, jakich wyborów dokonacie, sami badacze również mają dostęp do całkiem niezłych narzędzi do radzenia sobie z tym, co przeciwko nim rzucą siły Mitów. Weźmy dla przykładu Zoey Samaras. Wysoki poziom wytrzymałości i solidna poczytalność to dobra baza do radzenia sobie z rozmaitymi potworami. Korzystając z Prowokacji aby wywabić wroga i wykorzystując jej Krzyż, Zoey potrafi zadać nieco obrażeń zanim walka na dobre się rozpocznie. W dodatku korzystając z wydarzeń takich jak Pomoc w nagłym wypadku, czy „Skoro krwawi…” Zoey może walczyć niemal w nieskończoność, co nie jest bez znaczenia, gdy weźmiemy pod uwagę jej obsesję aby Ukarać niegodziwców. Jeżeli Zoey nie zdoła przed końcem scenariusza pokonać wyznaczonego wroga, poczucie winy będzie ją ścigać do końca kampanii!

Horror_w_Arkham_Dziedzictwo_Dunwich_Karta_DiukPodczas gry Zoey podąża tam, gdzie skieruje ją paląca potrzeba wymierzania sprawiedliwości, Pete ”Włóczęga” zmierza zwyczajnie tam, gdzie go nogi poniosą. Wraz ze swym wiernym psem Diukiem, Pete – dobroduszny włóczęga – stara się zwyczajnie pomóc tylu ludziom, ilu zdoła. Na pierwszy rzut oka cechy Pete’a nie wydają się być imponujące, lecz pamiętajmy, że Diuk z powodzeniem sprawdzi się tam, gdzie Pete samodzielnie mógłby mieć kłopoty, a więc w walce czy badaniu. A co najlepsze: Diuk nie zajmuje miejsca dla sojusznika! Oznacza to, że Pete nigdy nie będzie musiał wybierać między sojusznikiem a swoim najlepszym psim kompanem (bo bądźmy szczerzy – kto by nie wybrał wówczas Diuka?).

Horror_w_Arkham_Dziedzictwo_Dunwich_Karta_Toporek_StrażackiNawet jeśli Diuk będzie wyczerpany, Pete nadal ma kilka asów w rękawie. Z Toporkiem strażackim pod ręką, Pete może wydać żeton zasobu, aby zwiększyć szansę na skuteczny atak, zaś Gazeta pomożemy, gdyby zaistniała konieczność pomocy w dodatkowym badaniu. Gdy wszystko inne zawiedzie, Pete może desperacko spróbować Sprostać wyzwaniu! Musi być jednak ostrożny, aby nie polegać za bardzo na swoich kartach atutów – jeśli zacznie być Dręczony przez koszmary, nie będzie mógł skorzystać z żadnej z nich!

Gdzie czekają koszmary

Jeśli z jakiegoś powodu nie będziecie zainteresowani nowymi badaczami z Rozszerzenia badaczy, nadal możecie zechcieć poznać historię zawartą w Dziedzictwie Dunwich Rozszerzeniu kampanijnym!

Kampania rozpoczyna się rozmową z doktorem Henry Armitagem, głównym bibliotekarzem Uniwersytetu Miskatonic i waszym dawnym mentorem. Staruszek wydaje się wyraźnie zaniepokojony z powodu swoich dwóch kolegów – doktora Francisa Morgana oraz profesora Warrena Rice’a którzy zaginęli, i według Armitage’a, mogli wpaść w kłopoty. Próba ich odnalezienia to początek waszej przygody, ale i ważny wybór: kogo poszukać najpierw? Ta decyzja wpłynie nie tylko na to, który scenariusz rozegracie jako pierwszy, ale będzie miała swoje konsekwencje w całej kampanii.

Wasi badacze odwiedzą Muzeum Miskatonic, odbędą upiorną podróż pociągiem, a finalnie dotrą do tytułowego Dunwich. W czasie całej podróży musicie odnaleźć przyjaciół Armitage’a i zachować ich wraz z profesorem w dobrym zdrowiu, jeżeli chcecie mieć nadzieję na powstrzymanie tajemniczej grupy, której machinacje mogą sprowadzić zagładę na cały znany świat!

Wszystkie 8 scenariuszy tej kampanii trafią do Rozszerzenia kampanijnego. Przy odrobinie szczęścia, odwagi i wiedzy być może zdołacie rozwikłać mroczną zagadkę wioski Dunwich. Czy jesteście gotowi podjąć się tego zadania?

Bezwymiarowe i niewidzialne

Mroczne siły knują spisek w Dunwich i tylko Wy macie szansę je powstrzymać i ocalić nasz świat. Bez względu na to czy dopiero zaczynacie swoja przygodę z Horrorem w Arkham Gra karcianą, czy też już znasz grę, ale dotychczas nie mieliście okazji zetknąć się z Dziedzictwem Dunwich, wkrótce zyskacie możliwość dołączenia Dziedzictwa Dunwich rozszerzenia kampanijnego i Dziedzictwa Dunwich rozszerzenia badaczy do swojej kolekcji! O dacie premiery poinformujemy w osobnej wiadomości.