Cthulhu Wars

O grzeCthulhu-pasek

Nie jest umarłym ten, który może spoczywać wiekami.
Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami.

- H. P. Lovecraft, Zew Cthulhu

Przedwieczni Bogowie przebudzili się i nikt ani nic ich nie powstrzyma. Nastał czas plugawego terroru – obejmij kontrolę nad jednym z Przedwiecznych i poprowadź jego sługi do zwycięstwa. Świat jest Twoim polem walki – nie pozwól, aby przez innych bogów Twoja legenda została zapomniana. Niesamowita rozgrywka, rozbudowana strategia oraz ponad 70 niezwykle dokładnych figurek w różnych rozmiarach (od 20mm do 180mm) sprawią, że wkrótce wszyscy poznają smak pradawnej grozy.

Zobaczcie Cthulhu Wars na wspieram.to! A poniżej więcej informacji o grze i mrocznych wojnach Cthulhu.

czym-jest-cw

cthulhu-miniCthulhu Wars to przerażająca gra strategiczna dla 2-4 graczy autorstwa uznanego twórcy gier planszowych Sandy’ego Petersena, w której każdy uczestnik rozgrywki pokieruje kultem jednego z Przedwiecznych, znanych z mitologii H. P. Lovecrafta. Przy pomocy tajemnych ksiąg, wynaturzonych stworzeń z innych światów i plugawych rytuałów kultyści graczy będą próbowali przejąć władzę nad światem i pokazać pozostałym bogom, gdzie jest ich miejsce!

pasek-522

Gra rozgrywa się na ogromnej planszy przedstawiającej mapę świata. Każdy z graczy przejmuje kontrolę nad jedną z czterech frakcji, które znajdują się w zestawie podstawowym. Na początku każdej tury gracze gromadzą punkty mocy, które następnie wydają na rozmaite akcje. W ten sposób gracze są w stanie wpływać na sytuację na planszy, rekrutować kultystów, przemieszczać swoje jednostki, toczyć bitwy, przywoływać potwory, wznosić kolejne bramy do innych światów, rzucać zaklęcia czy wreszcie przebudzić swojego Przedwiecznego. Kiedy żaden z graczy nie będzie miał już więcej mocy, faza akcji się kończy i rozpoczyna się kolejna runda. Zwycięstwo należy do tego gracza, który zbierze więcej punktów na torze zagłady. Dodatkowym warunkiem zwycięstwa są okultystyczne księgi zaklęć – do przejęcia kontroli na światem niezbędnych jest sześć ksiąg. Czy jesteś gotowy na zbudzenie Przedwiecznego z martwego snu?

przedwiecnzi

kultysta-355Każdy z Przedwiecznych posiada swoją kartę, na której rozpisane są właściwe tylko jego kultowi zdolności i wynaturzenia. Każdym gra się zupełnie inaczej – sami będziecie musieli dojść do tego, która strategia z całego wachlarza możliwości jest odpowiednia dla waszego boga. Czterech Wielkich Przedwiecznych, w których możecie się wcielić, to Cthulhu, Nyarlarthotep, Shub-Niggurath oraz Hastur z towarzyszącym mu z Królem w Żółci. Wkrótce podamy więcej informacji na temat każdego z wielkich, nieśmiertelnych bogów. Kultyści już teraz pracują nad zaklęciami przywołań, które ukażą Wam nie tylko Przedwiecznych w ich boskiej chwale, ale także zastępy ich wynaturzonych potworów, zaklęcia i specjalne zasady. Pozostańcie z nami!

Jeśli chcecie być na bieżąco ze wszystkim, co tyczy się Cthulhu, śledźcie kampanię na wspieram.to oraz nasze kanały na Facebooku, YouTube i odpowiednie tematy na forach. Jeśli już teraz chcecie zobaczyć, jak wygląda oryginalna gra i czym charakteryzują się poszczególne kulty, polecamy ciekawe recenzje, które możecie znaleźć w internecie:

Bądźcie czujni! Wkrótce także na naszym kanale pojawią się pierwsze filmy poświęcone Cthulhu Wars!

dlacyego

nyarlathotep sketch (3)_355Wielu z Was zastanawia się zapewne, dlaczego zdecydowaliśmy się na akcję crowdfoundingową tak olbrzymiej gry, której wielu nie daje szans na polskim rynku gier planszowych? Ponieważ chcemy znać Wasze zdanie. Uważamy, że Cthulhu Wars jest jednym z tych rzadkich arcydzieł, które stoją na granicy gry planszowej, dzieła sztuki i realizacji marzeń każdego fana Cthulhu. Jednakże potrzebujemy od Was wyraźnego sygnału, który ostatecznie potwierdzi nasze zamiary. Chcemy przede wszystkim dać Wam grę, z której będziecie zadowoleni i zależy nam na Waszej satysfakcji zarówno z posiadania tej strategicznej rzadkości w języku polskim, jak i z samej rozgrywki. Dlatego właśnie zaplanowaliśmy kampanię na Wspieram.to na II połowę czerwca. Wiemy, że czasu jest niewiele, ale to jedyna szansa, aby zdążyć na planowany międzynarodowy dodruk gry – w innym przypadku jej wydanie mogłoby się znacznie opóźnić. Dlatego zachęcamy – wesprzyjcie naszą kampanię, kiedy już wystartujemy. Tylko Wy możecie przyzwać Wielkich Przedwiecznych!

wspieram-to-button

Wierzymy, że warto poświęcić czas i siły na wydanie tak gigantycznego arcydzieła wśród gier planszowych, nawet, jeśli pierwszy nakład będzie niewielki, a zaplanowana przez nas akcja nie pokrywa wszystkich kosztów produkcji. Fani od dawna domagali się Cthulhu Wars po polsku, więc, jako wydawnictwo rozkochane w mitologii Lovecrafta, nie mogliśmy pozostawić tych głosów bez odpowiedzi.

ilustracje

Poznajcie świat grozy wykreowany przez H. P. Lovecrafta, przez którego najmroczniejsze rubieże poprowadzi was wybitny grafik i ilustrator Richard Luong! Swój wyjątkowy klimat Cthulhu Wars zawdzięcza między innymi niesamowitym wizualizacjom najbardziej chaotycznych i bezkształtnych monstrów z wyjątkowej mitologii Cthulhu. Zobaczcie, jakie potworności czekają tylko, aż podniesiecie pokrywę pudełka, aby zawładnąć waszymi umysłami i wypaczyć wasze zmysły. Oto pierwsze wynaturzenia z bestiariusza Przedwiecznych, a więcej grafik znajdziecie w zakładce Ilustracje.

CrawlingChaos_m
 Haster_m
 Cthugha (3)_m

Ilustracje

Dajcie się pochłonąć fantastycznym ilustracjom Richarda Luonga, który roztacza przed graczami niepokojące wizje monstrów wprost z prozy H. P. Lovecrafta.

Nyralothotep Shub Niggurath Cthulhu
King In Yellow CrawlingChaos_m Haster_m
HPL Illustration Final2_300 King in Yellow Model Sheet Shub Niggurath Model Sheet

 

Frakcje

Wielki Cthulhu

cthulhu-karta-i-komponenty

Ze wszystkich frakcji, to Wielki Cthulhu jest najbardziej żądny zagłady i zrobi wszystko, by zostawić po świecie jedynie zgliszcza. Potwory, które mu służą, są niezwykle efektywne w walce, ale gracz kierujący nimi będzie miał utrudniony dostęp do Znaków Starszych Bogów. Kilka pierwszych ksiąg czarnoksięskich Cthulhu zdobywa dość łatwo, co oznacza, że jest olbrzymim zagrożeniem dla innych frakcji już od samego początku. Gracz kierujący tą frakcją już w drugiej lub w trzeciej turze będzie w stanie wystawić do walki swojego Przedwiecznego, by nękać nim przeciwników. A w tym nękaniu będzie nieugięty, gdyż Cthulhu nie traci zbyt wiele w wyniku przegranej walki – wraca do R’lyeh, aby stamtąd ponownie wyłonić się i sprowadzić na świat zagładę. Zyskać zaś może bardzo dużo, bo dzięki swojej zdolności zawsze pożera jednostkę przeciwnika. Wystarczy poprowadzić go odpowiednio wrażliwym szlakiem, aby pozostawił po sobie tylko ciała pokonanych wrogów.

 

Jak przywołać Cthulhu?

1. Na początek należy posiadać bramę na obszarze początkowym Wielkiego Cthulhu. Nie ma znaczenia to, kto kontroluje tę bramę.

2. Jeśli to pierwsze Przebudzenie, należy wydać 10 mocy. Jeśli kolejne, jedynie 4.

3. Cthulhu pojawia się na swoim obszarze początkowym. Otrzymujesz Znak Starszych Bogów.

Przywołaj swojego Przedwiecznego na wspieram.to!

Zdolność specjalna:

Pożarcie: Przed walką wróg eliminuje jednego ze swoich kultystów lub potworów na tym obszarze.

Figurki:

6 Kultystów

4 Stwory

2 Shoggothy

2 Gwiezdne pomioty

1 Cthulhu

!!IMG_4803 !!IMG_4813 !!IMG_4819
!!IMG_4820 cthulhu-karta-i-komponenty cthulhu-na-planszy

 


Pełzający Chaos

IMG_4834

Nie ma lepszego wyboru dla graczy, którzy cenią sobie mobilność i uderzają zawsze w najsłabszy punkt przeciwnika. Lecz Pełzający Chaos oferuje znacznie więcej, niż tylko taktykę „uderz i uciekaj” w wersji powietrznej (wszystkie jednostki tej frakcji mogą latać!). Przedwieczny Nyarlathotep nie należy do najsilniejszych na początku rozgrywki, ale z czasem rośnie w siłę i staje się istotą nie do powstrzymania.

Nyarlathotep w późniejszych etapach gry ma najlepsze możliwości bojowe i inni gracze raczej będą starali się go unikać lub zawiązywać tajne porozumienia. Nic nie uratuje ich jednak przed 12 kośćmi ataku, możliwością latania i specjalną zdolnością, dzięki której Pełzający Chaos zwiększa swój poziom mocy wraz z każdym pokonanym przedwiecznym.

Gra Pełzającym Chaosem ma jeszcze dodatkową warstwę psychologiczną. W momencie, kiedy Nyarlathotep jest już dostatecznie silny, kontrolujący go gracz musi dobrze ocenić, kto się go boi i unika, a kto udaje przyjaźń, aby uderzyć w najmniej spodziewanym momencie. Pełzający Chaos ma mocną pozycję, ale musi tez mądrze zawierać sojusze. Najpierw warto upewnić się, że gracz, który chce się sprzymierzyć może zaoferować realne korzyści i jest w stanie poświęcić coś zanim wielki Nyarlathotep zrobi porządek z jego wrogami.

Księgi Czarnoksięskie mają podwójne znaczenie dla Pełzającego Chaosu. Po pierwsze, każda posiadana księga zwiększa zdolności bojowe frakcji, po drugie zaś czynią Nyarlathotepa bardziej odpornym i niezwyciężonym. Wysłannik Bogów Zewnętrznych sprawia, że Przedwieczny może przeżyć każdy atak, w którym nie bierze udziału wrogi Przedwieczny, a Porwanie niewielkim kosztem obniża skuteczność wrogiego ataku. Szaleństwo to najciekawsza w grze karta za pomocą której można kontrolować ruchy przeciwnika. W przypadku przegranej, to Pełzający Chaos wybiera, do której lokacji przemieszczą się jednostki, które przegrały.

Czy masz dostatecznie dużo odwagi i pewności siebie, żeby pokierować Pełzającym Chaosem? Przywołaj swojego Przedwiecznego na wspieram.to!

Figurki:

6 Kultystów

3 Nocne mary

3 Latające polipy

2 Polujące Horrory

1 Nyarlathotep

walka CrawlingChaos_m IMG_4787
!!IMG_4822 !!IMG_4815 IMG_4834

 

Żółty Znak

IMG_4832

Widziałeś Żółty Znak?

Żółty Znak to kolejna wyjątkowa frakcja. Jeśli chodzi o rozwiązania mechaniczne, jest jeszcze bardziej niezwykła niż Pełzający Chaos. Gracz kontrolujący Żółty Znak często będzie miał okazję wykonać wiele akcji w swojej turze dzięki temu, że wiele punktów mocy oszczędzi na jednostkach. Dzięki specjalnej zdolności frakcji, Król w Żółci może podjąć próbę spaczenia miejsca, w którym się znajduje. Próba spaczenia nie jest łatwa i wymaga posiadania jednostek w tej samej lokalizacji. Jednak niezależnie od wyniku próby, w miejscu tym zawsze pojawi się potwór lub kultysta – zgodnie z wolą gracza.

Król w Żółci to potężny posłaniec zapowiadający nadejście Hastura – wielookiego, przeraźliwie wyjącego Przedwiecznego, który porusza się po mapie bardzo szybko i ma potężną moc dowolnego przydzielania symboli na kościach podczas walki. Dzięki temu Hastur, nawet jeśli nie zwycięży w walce, to prawie na pewno zabije Przedwiecznego. Dodatkowo Żółty Znak czerpie moc od swoich wyznawców, co pozwala mu zwiększać swój poziom mocy za każdą jednostkę i żeton spaczenia na mapie.

Zalej wrogów falą nieumarłych i Byakhee, rozprzestrzeń chorobę i przemieniaj żyjących w swoje sługi!

IMG_4832 !!IMG_4800 !!IMG_4816
!!IMG_4825 !IMG_5117 Haster_m